کشف و ضبط یک محموله بزرگ کفش قاچاق خارجی

قاسم خورشیدی با اشاره به کشف یک محموله بزرگ کفش قاچاق در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: مدتی پیش و به دنبال اقدامات اطلاعاتی انجام گرفته، کارکنان فرودگاه مهرآباد در جریان انتقال یک محموله کفش قاچاق قرار گرفتند که با توجه به اطلاعات کسب شده، ماموران موفق شدند هزاران جفت کفش قاچاق خارجی را کشف و ضبط کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز با بیان اینکه ارزش این محموله بالغ بر 10 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: این محموله که شامل 578 کارتن بود، بیش از 15 هزار جفت کفش خارجی قاچاق را درون خود جا داده بود و از مبدأ کیش به مقصد تهران بارگیری و ارسال شده بود.

وی با تاکید بر اینکه قاچاقچیان با استفاده از خلاءهای قانونی مبادرت به انتقال این محموله بزرگ قاچاق با هواپیما به فرودگاه مهرآباد کرده بودند، گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد مقررات حمل بار از طریق خطوط هوایی از حوزه مناطق آزاد باید مورد بازنگری قرار گیرد و این در حالی است که برخی مقررات موجود، دارای خلأهایی هستند که این خلأها امکان سوءاستفاده قاچاقچیان را ایجاد کرده و امکان واردات کالاهای قاچاق بدون پشت سر گذاشتن تشریفات قانونی را برای قاچاقچیان فراهم کرده است. از طرف دیگر نیز خلاف اظهاری، کم اظهاری، معافیت‌ها و همچنین تبانی‌ها از دیگر مواردی است که قاچاقچیان کالا با سوءاستفاده از آن مبادرت به واردات کالای قاچاق به کشور می‌کنند.

خورشیدی با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کفش برای دستگاه‌های کاشف و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: کفش یکی از اولویت‌های ما در مبارزه سازمان‌یافته قاچاق کالا است و سال گذشته با توجه به اقدامات انجام شده در این بخش، بیش از 523 هزار جفت انواع کفش قاچاق کشف شد که این رقم به نسبت کشفیات این کالا در سال 94، رشدی معادل 12 درصد داشت.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: در 2 ماهه نخست امسال بیش از 72 هزار جفت کفش قاچاق خارجی کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 114 درصد رشد داشته است.