خیز اسرائیل برای تعطیل کردن دفاتر «الجزیره»

یک مقام صهیونیست روز سه‌شنبه گفت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد دفاتر محلی شبکه خبری الجزیره را تعطیل کند.اقدام احتمالی نتانیاهو در شرایطی انجام می‌شود که کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به پیروی از عربستان سعودی درگیر بزرگترین بحران سیاسی در روابط خود با قطر شده‌اند. امارات، بحرین، مصر، عربستان و چند کشور دیگر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند. 

در روزهای گذشته اردن و مصر دفاتر محلی الجزیره را تعطیل کرده‌اند؛ علاوه بر این، شبکه و سایت‌های مرتبط با الجزیره هم در عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین مسدود شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه از پیوستن رژیم صهیونیستی به جمع این کشورهای عربی خبر داده است. مقام‌های رژیم صهیونیستی در گذشته بارها الجزیره را به داشتن سوگیری‌های منفی علیه اسرائیل متهم کردند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت روز سه‌شنبه گزارش داد مقام‌های متعددی از کابینه اسرائیل روز دوشنبه برای اولین بار برای بررسی تعطیلی شبکه الجزیره تشکیل جلسه داده‌اند.

 یک مقام اسرائیلی که به شرط عدم افشای نام با آسوشیتدپرس گفت‌وگو می‌کرد تأیید کرد که گفت‌وگوهایی درباره این موضوع در جریان است ولی هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.