طرح مسئولیت مدنی قربانیان حوادث نهایی شده است
فاطمه دانشور گفت: قربانیان حوادث مختلف مرتبط با پیمانکاران شهرداری  و یا نهادهای دولتی، نامه‌های متعددی را پیرامون مشکلاتی که در مسیر احقاق حقوق خود داشته اند به شورای شهر تهران ارسال کرده اند. 
 
وی افزود: به همین خاطر نیز کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تلاش کرد برای کمک به این افراد به گونه‌ای برنامه ریزی کند که تا حدودی مشکلات اشخاص در این مسیر برطرف شود. 
 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوادثی از جمله پلاسکو و یا آتش سوزی ساختمان خیابان جمهوری که منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان شد، خاطرنشان کرد: در حوادث این چنینی خانواده‌های زیادی متزلزل شده و لازم است از بازماندگان آن‌ها حمایت شود. 
 
دانشور در خصوص حمایت‌های معنوی و مادی از حادثه دیدگان حوادث تصریح کرد: بعد از حوادث، مشکلات مالی بسیاری برای خانواده‌های افراد حادثه دیده ایجاد شده و به همین جهت باید شرایطی برای بهبود وضعیت خانواده‌های آن‌ها صورت گیرد.
 
وی در رابطه با پیگیری‌های صورت گرفته در رابطه با تهیه "طرح مسئولیت مدنی قربانیان حوادث" اظهارکرد: در ۲ سال گذشته تهیه طرح مسئولیت مدنی قربانیان حوادث در دستور کار کمیته اجتماعی شورای شهر قرار گرفت و در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این طرح به نیازهای خانواده‌های افراد آسیب دیده توجه ویژه‌ای شده و مقدمات چگونگی حمایت از این خانواده‌ها مشخص شده است. 
 
دانشور در پاسخ به این پرسش که طرح مسئولیت مدنی قربانیان حوادث اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد؟، گفت: بررسی این طرح در کمیته اجتماعی شورای شهر به اتمام رسیده و در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا نیز جلساتی را در این رابطه داشته ایم. 
 
وی تاکید کرد: در شرایطی که در ماه‌های پایانی عمر شورای چهارم شهر تهران قرار داریم، تلاش خواهیم کرد طرح در هیئت رئیسه شورای شهر مطرح و به صحن علنی آورده شود. 
 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مفاد طرح مسئولیت مدنی قربانیان حوادث خاطرنشان کرد: در این طرح، وظایفی نیز برای سایر دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده و با تصویب آن تا حدود زیادی مشکلات برطرف خواهد شد.