پورمختار: قوه مجریه به جای بیان آرزوها به کار اجرا بپردازد

 

 

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه بایدها و نبایدها در حوزه مسائل اقتصادی برعهده دولت و قوه مجریه است، گفت: ما امروز هم در دولت و هم در مجلس شاهد این موضوع هستیم که انتقاداتی صورت می‌‌گیرد که چه کاری باید انجام شود و چه کاری نباید انجام شود اما هیچیک از ما حرکتی نمی‌کنیم و گویا فرد یا دستگاه دیگری باید این بایدها را اجرایی کند.

وی افزود: در دیدار کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور مجموعه‌ای از مسائل را در حوزه اقتصادی مطرح کرد و گفت که باید این کارها انجام شود و این در حالی است که هیچیک از این مسائل در برنامه دولت نیامده است و به عنوان یک آرزو توسط رئیس جمهور مطرح شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: ما شاهد هستیم که در طول چهار سال گذشته کار خاصی در حوزه تولید و مسائل بانک‌ها از سوی دولت انجام نشده و آقای رئیس جمهور یکبار در ابتدای کار دولت یازدهم و یکبار در همین اواخر تنها به بیان این عبارت درخصوص مسائل بانکی اشاره کرد «البانک و ما ادراک ماء البانک».

پورمختار خاطرنشان کرد: در طول چهار سال گذشته آنگونه که توقع بوده در حوزه تولید و اشتغال جذب سرمایه‌گذاری انجام نشده و با توجه به اینکه همه چیز در اختیار دولت است کلیت اجرای اینگونه برنامه‌ها برعهده دولت است.

وی افزود: دولت در مواردی که کار مربوط به دو قوه دیگر است باید به آنها اعلام کند و در این راستا هماهنگی لازم وجود داشته باشد تا کار تولید و سرمایه‌گذاری و ... در کشور تسهیل و به روانی انجام شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که همه درمورد مسائل اقتصادی صحبت می‌کنند اما در حوزه عمل اقدام چندانی انجام نشده و واقعیت این است که ما آمال و آرزو را از زبان مجریان نمی‌توانیم بشنویم بلکه مجریان باید کار اجرا را در دستور کار داشته باشند و  هر جا که مشکلی هست اعلام کنند.