تلاش سناتورها برای تصویب زودتر قانون تحریم‌های جدید علیه ایران

سناتور «تام کاتن» روز سه شنبه در واشنگتن دی سی به توضیح درباره دلایل حمایت خود از قانون جدید تحریم‌های ایران پرداخت.

به نوشته وبگاه «ای بی سی نیوز» علاوه بر سناتور کاتن، سناتور «جان بوزمن» هر دو از ایالت آرکانزاس و  سناتور «کلر مک‌کاسکیل» و «ریو بلانت» از ایالت میسوری از دیگر مدافعان پر و پاقر قرص قانون تحریم‌های جدید ایران هستند.

انتشار متن سخنرانی سناتور کاتن نشان می‌دهد که او بسیار مایل به تصویب زودتر قانون تحریم‌های جدید ایران است.

وی در سخنان شب گذشته خود به دلیل شکست سیاست خارجی «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در خاورمیانه پرداخت.

بر این اساس، کاتن احساس می‌کند که اعمال تحریم‌های جدید گامی مناسب برای متوقف ساختن ایران است.

به گزارش  ای بی سی  نیوز، این قانون «قانون مواجهه با اقدام‌های بی‌ثبات کننده ایران -2017» نام دارد و در آن بر کمک چندین سرویس اطلاعاتی برای توقف فعالیت‌های ایران که می‌توانند آمریکا و متحدانش را تهدید کنند، تضمین داده شده است.

در این قانون همچنین از رئیس جمهور آمریکا تقاضا شده تا هر شخصی که به ایران در زمینه برنامه‌های موشکی یا سلاح‌های کشتار جمعی کمک می‌کند، تنبیه شود.

منابع خبری پیشتر گزارش داده‌ بودند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، سازمانی جدید را با ماموریت گردآوری و تحلیل اطلاعات مربوط به ایران تشکیل داده است.

 روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» با نقل این خبر از قول مقام‌های آمریکایی این تصمیم را نشان دهنده تصمیم ترامپ برای گنجاندن ایران در اولویت‌های اصلی جاسوسان آمریکایی تعبیر کرده است.

«مرکز ماموریت ایران» قرار است به منظور تجمیع توانمندی‌های سیا و انجام همکاری‌های جمعی از جمله عملیات‌های مخفیانه در خصوص ایران، تحلیلگران، پرسنل مربوط به عملیات و متخصصان را از سراسر بخش‌های سیا گردهم بیاورد.