نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای خنک در شمال کشور

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: نفوذ جریانات خنک شمالی و عبور موج بارشی از کشور باعث می‌شود تا امروز بخشهایی از آذربایجانها، اردبیل و گیلان با رگبار پراکنده ، گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی مواجه شوند.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه نیز رگبار پراکنده باران و وزش باد موقتی علاوه بر نواحی ذکر شده در خراسان شمالی نیز به‌صورت خفیف به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: روز جمعه نیز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در بخشهایی از آذربایجانها، خراسان رضوی و برخی نقاط استانهای اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات مازندران رخ خواهد داد.

وظیفه افزود: سایر نقاط کشور طی 24 ساعت آینده جوی نسبتاً آرام خواهند داشت و حتی افزایش نسبی دما نیز در غالب شهرهای کشور و استان تهران مشهود خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت سیستان و بلوچستان طی سه روز آینده اظهار کرد: سیستان و بلوچستان طی 72 ساعت آینده با بارش پراکنده باران مواجه خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین از وزش باد نسبتاً شدید در روزهای آتی خبرداد و تصریح کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه در بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید در تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: طی روزهای جمعه و شنبه شاهد نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای خنک از ارزهای شمالی خواهیم بود که موجب کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهد شد.

وی، شهرکرد با هفت درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 49 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 36 درجه بالای صفر رسید که فردا شاهد افزایش دو درجه‌ای دمای هوا در پایتخت خواهیم بود.