افشای جزئیات جدیدی از جنایت اسرائیلی ها بر روی کودکان یمنی

روزنامه «یسرائیل هیوم» (اسرائیل الیوم)  به نقل از پزشکان اسرائیلی فاش کرد اسرائیل نه تنها صدها کودک یهودیان یمنی را از خانواده هایشان ربود و پنهان کرد، بلکه پزشکان اسرائیلی در اوایل دهه 1950 روی این کودکان و حتی روی اجساد کودکانی که مرده بودند، آزمایش های پزشکی انجام دادند.

بر اساس اعترافات پزشکان اسرائیلی که روزنامه «یسرائیل هیوم» آن را منتشر کرد، پزشکان اسرائیلی داروها و واکسن های جدید را روی کودکان یهودیان یمنی آزمایش کردند و به بررسی تاثیر این واکسن ها روی آنها پرداختند.
این جزئیات جدید،‌ به فهرست جرائمی افزوده می شود که اسرائیل علیه فرزندان یهودیان یمنی و یهودیانی که از کشورهای حوزه بالکان آمده بودند، انجام دادند. در آن زمان صدها نفر از این کودکان ربوده شده و به خانواده های یهودیان غربی موسوم به اشکنازی سپرده شدند. همچنین گزارش هایی درباره فروش این کودکان به خانواده های یهودی ثروتمند در آمریکا منتشر شده است.
طی تقریبا شصت سال، اسرائیل سخنان خانواده های این کودکان را رد و ادعا کرد کودکان بر اثر بیماری های خطرناکی که با خود از یمن آورده بودند، جان باخته اند.
در این راستا برای نخستین بار کمیته تحقیق رسمی در سال 1967 و سپس کمیته دیگری در سال 1988 و کمیته سومی در سال 1995 تشکیل شد که به کمیته «کوهن- کدمی» معروف شد. این کمیته در سال 2001 گزارشی تهیه کرد که تا اوایل امسال محرمانه باقی ماند و امسال بخش هایی از آن از حالت محرمانه بودن خارج شد.
بر اساس بخش هایی که منتشر شده است برای نخستین بار به ربوده شدن این کودکان و واگذاری سرپرستی آنها به دیگر خانواده ها و جلوگیری از اقدام خانواده کودکان به دفن فرزندانشان یا حتی دیدن اجساد کسانی که ادعا شد جان باخته اند، اعتراف شده است.
در گزارش روزنامه «یسرائیل هیوم» فاش شده است آزمایش های پزشکی از دهه 1950 روی کودکان یهودیان یمنی به شکلی بسیار توهین آمیز و با دیدگاهی نژادپرستانه به علت تیره بودن رنگ پوست آنان، انجام شده است.
در این گزارش اذعان شده دست کم چهار کودک که بدون اطلاع و موافقت خانواده هایشان روی آنها آزمایش های پزشکی انجام شد، به علت این آزمایش ها جان باختند.