مسخره کردن ترامپ توسط نخست وزیر استرالیا

با وجود اینکه قوانینی درمورد رسانه‌ای نشدن چنین سخنانی در استرالیا وجود دارد؛ شبکه 9 این کشور تصمیم گرفت آن را منتشر کند. ترنبول در این جلسه، با یادآوری سفر ماه گذشته خود به نیویورک، با لحنی تمسخرآمیز اظهار داشت: بسیار زیبا بود. زیباترین سفری که حال من را خوب می‌کرد.

ترنبول سپس افزود: دونالد و من پیروز هستیم. ما در نظرسنجی‌ها نیز پیروز هستیم. ما به اندازه‌ای پیروز هستیم که پیش از این هرگز تجربه‌اش نکرده بودیم.
ترنبول به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: من روس‌ها را در اختیار دارم. به من اعتماد کنید، پیروزی من حقیقت دارد.
ترنبول پس از افشا شدن فایل صوتی تمسخرهایش به رادیو 3AW گفت: این فقط یک شوخی بود. ما روابط دوستانه‌ای با آمریکا داریم و منتشر کردن این فایل صوتی برخلاف پروتکل و آیین‌نامه‌های وفاداری مطبوعاتی بود.
سفارت آمریکا در کانبرا در واکنش به این فایل صوتی اعلام کرد نگرانی بابت آن نداشته و موضوع لطمه‌ای به دوستی دو کشور وارد نمی‌کند.
با توجه به اینکه ترامپ در سخنانش که به گفته بسیاری، دارای سطح پایین ادبی هستند، از واژه هایی مانند «بسیار زیبا» و «فوق العاده» به دفعات استفاده می‌کند. وی همچنین معتقد است موفقیت و پیروزی‌های او به شکلی است که تاکنون هیچ کسی مانند آن را تجربه نکرده است. احتمالا جملات تمسخرآمیز ترنبول هم به همین دو ویژگی گفتاری ترامپ اشاره دارد.
نخستین تماس رسمی ترامپ و ترنبول ژانویه گذشته و تلفنی برقرار شد. ترامپ در این مکالمه بر سر ترنبول فریاد کشید و تلفن را قطع کرد. پس از آن، نخست وزیر استرالیا ماه مه به نیویورک سفر کرد تا ملاقاتی حضوری با رئیس جمهور آمریکا داشته باشد؛ اما ترامپ جلسه ملاقات را با سه ساعت تاخیر برگزار کرد.
استرالیا یکی از متحدان آمریکا است و هر دو کشور همکاری‌های نزدیک نظامی در عراق و افغانستان داشته‌اند.