ریشه‌کنی داعش به معنای نابودی آمریکاست

 

 

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتهام «بی‌ثبات‌سازی منطقه» به ایران که توسط آمریکا ایجادکننده داعش  مطرح می‌شود، اظهار داشت: مواضع آمریکا و هم‌پیمانان جهانی او در منطقه و همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای همه افکار عمومی جهان واضح و مشخص است، مگر اینکه افرادی بخواهند جلوی چشمان خودشان را در روز روشن ببندند و بگویند چیزی را نمی‌بینیم.

وی افزود: واقعیت این است که آمریکا و استکبار جهانی که به ایران اتهام بی‌ثبات‌سازی در منطقه را می‌زنند به دلیل ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر اهداف شوم آنان در منطقه است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند آمریکایی‌ها برای حفظ منافع و پیش‌برد اهداف‌شان در منطقه «داعش» را به وجود آوردند، آنان می‌خواهند با حضور داعش در منطقه به منابع نفتی، موقعیت مالی و بازار منطقه دسترسی داشته باشند و از طرفی بتوانند با فروش سلاح در خاورمیانه به منابع مالی دست یابند.

وی یادآور شد: کشورهایی که که در برابر این استثمار آمریکایی‌ها ایستادگی کنند و کسانی که در مقابل ظلم و جور و به خاک و خون کشیده شدن مردم منطقه اعتراض کنند، از نظر آمریکایی‌ها این کشورها هنجارشکن بوده و به دنبال بی‌ثبات‌سازی منطقه هستند.

رنجبرزاده متذکر شد: هر کس در برابر مواضع آمریکا هر چند منطقی و با استدلال‌های محکم بایستد، آن کشور از نظر آمریکایی‌ها به دنبال بی‌ثباتی منطقه بوده و محکوم است، بنابراین اگر آمریکا ما را به بی‌ثبات‌‌سازی محکوم می‌کند، به این دلیل است که در مسیر مواضع غیرانسانی و غیراصولی و اقدامات خلاف حقوق‌بشری آنان مانع ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل به بی‌ثبات‌سازی منطقه متهم می‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با جنگ و خونریزی در منطقه مخالف است، تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با ایجاد جنگ و خونریزی در منطقه بتوانند این منطقه را برای استثمار و اهداف شوم خودشان نگه دارند، آمریکا داعشی را به وجود آورده است که این «داعش» مختص خود آمریکاست و در همه جای عالم به انحاء مختلف وجود دارد، این داعش امروز در خاورمیانه دست به سلاح برده و مردم، زنان، کودکان و غیرنظامیان را می‌کُشد و به خاک و خون می‌کشد و همه را خراب می‌کند.

رنجبرزاده در پایان خاطرنشان کرد: یک مکتبی که معلوم نیست از کجا آوردند و در مغز داعشی‌ها فرو کردند و از آنان بهره‌برداری می‌کنند، هر کس در برابر انان ایستادگی کرده و به دنبال نابودی و ریشه‌کنی داعش باشد آن کشور محکوم است؛ ریشه‌کنی داعش به معنای نابودی آمریکاست، به همین دلیل آمریکا با نابودی داعش مخالف است.