واکنش معلم ایثارگر به سخنان نوبخت

چند روز پیش محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت گفت: «ما هر سال بودجه آموزش و پرورش را 110 درصد اختصاص می‌دهیم ولی باز هم امسال این وزارتخانه به دولت اعلام کرده اگر 120 میلیارد تومان ندهید، برگه‌های امتحانی را تصحیح نمی‌کنیم. همیشه گروگانی داریم که آموزش‌ و پرورش با آن بودجه بیشتری دریافت کند».

واژه «گروگانگیری» که از سوی سخنگوی دولت مطرح شد با واکنش تعداد زیادی از فرهنگیان مواجه شد.

ثریا مطهرنیا معلم فداکار کردستانی که به گفته خودش مادری 1100 کودک را بر عهده دارد (تعداد 270 نفر بیمارند و بقیه از طریق پشتیبانی‌های مالی تحت پوشش موسسه خیریه او قرار دارند)، در واکنش به سخنان سخنگوی دولت اظهار داشت:  «فرهنگیان همواره چوب دو سر طلا هستند! زمانی که به آنها احتیاج باشد مثل زمان انتخابات ابزار تبلیغ و وعده هستند و از سوی دیگر حقوق ناچیز خدمات آنها با تأخیر پرداخت می‌شود و اکنون هم از واژه گروگانگیر استفاده می‌شود».

وی ادامه داد: «معلمان همواره با نجابت در همه عرصه ها حضور داشته و از هیچ ایثاری دریغ نکرده‌اند و شایسته نیست چنین لحنی در مورد آنها به کار رود».

مطهرنیا افزود: «چگونه است که مدام دولت در حال پرداخت مطالبات و معوقات فقط آموزش و پرورش است؟ چگونه است که پس از ماه‌ها و سال‌ها خبر پرداخت آن را به عنوان خبر خوش و با منت فراوان اعلام می‌کند؟ زیرا همواره فرهنگیان طلبکار بوده اند و دولت بدهکار معوقات آنها».