معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۸۹ تکمیل ظرفیت خواهد داشت گفت: به زودی جزئیات تکمیل ظرفیت این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به جلساتی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص اعلام تکمیل ظرفیت در کنکور کاردانی به کارشناسی برگزار شد به زودی جزئیات تکمیل ظرفیت این آزمون را اعلام می کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیش از این از تخلف در ظرفیت پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای و مراکز تربیت معلم خبر داده و گفته بود: بر خلاف سالهای گذشته تمامی ظرفیتهای مراکز تربیت معلم کنکور و کنکور کاردانی به کارشناسی به فرهنگیان اختصاص یافته است.
عباسپور همچنین اضافه کرده بود: ما اطلاعات دقیق داریم که ظرفیت مراکز تربیت معلم در کنکور سراسری ۲۲ هزار نفر اعلام شده اما این ظرفیت ویژه فرهنگیان که کمتر از ۲ هزار نفر در کنکور شرکت کرده اند در نظر گرفته شده است با این روش عملا ۲۰ هزار ظرفیت در این مراکز خالی می ماند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر در آزمون کاردانی به کارشناسی نیز که چندی پیش انتخاب رشته آن به پایان رسید، تمامی رشته ها ویژه فرهنگیان اعلام شده است این در حالی است که در سالهای گذشته ظرفیت آزاد نیز پذیرش می شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این ظرفیت باز هم بیش از فرهنگیان شرکت کننده در کنکور است و حق بسیاری از افرادی که دوره کاردانی را تمام کرده و رتبه خوبی را در کنکور کاردانی به کارشناسی به دست آورده اند اما فرهنگی نیستند، ضایع می شود. از این رو اعلام تکمیل ظرفیت در کنکور کاردانی به کارشناسی از سوی سازمان سنجش ضروری است.

به گزارش مهر، کنکور کاردانی به کارشناسی ۷ مرداد ماه سال ۸۹ با رقابت ۳۸۹ هزار و۵۸۷ داوطلب برگزار شد که از این تعداد ۲۳۸ هزار و ۷۶۰ نفر مجاز به انتخاب رشته در این آزمون شدند. در این آزمون ۱۲۳ هزار و ۶۶۱ نفر پذیرفته شدند.