به گزارش مهر به نقل از منابع اینترنتی، هرمان کین نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: مسلمانان هم صلح طلب هستند و هم افراط گرا، در مورد مسلمانان صلح طلب چیزی نمی توانم بگویم اما می دانم که باید مراقب افراط گرایان و گرایشات گروه های خاصی در این کشور باشیم تا اعتقادات خود را وارد قوانین و فرهنگ ما نکنند.

این نامزد جمهوریخواه طی یک مصاحبه مدعی شد که از یک منبع موثق شنیده است بیشتر مسلمانان آمریکا را افراط گرایان تشکیل داده اند، اما زمانی که مصاحبه کننده نظر وی را جویا شد کین اظهار داشت که خود هم همین اعتقاد دارد و منبعی که چنین اطلاعاتی در اختیار وی قرار داده در جامعه اسلامی فردی شناخته شده است و نمی تواند از وی نام ببرد.

هرمان کین پیش از این نیز با بیان اظهارات اهانت آمیز علیه مسلمانان آمریکایی مناقشاتی را رقم زده بود اما از سوی دیگر خود مورد اتهامهای جنسی قرار گرفت و توسط رسانه ها رسوا شد.

وی پیش از این گفته بود که از ایجاد مانع برای ساخت مسجد در حوزه انتخاباتی خود حمایت می کند، اما اظهارات خود را پس گرفت.

اظهارات کین نمونه ای از رویکردهای منفی است که علیه مسلمانان آمریکایی در جریان است و همانطور که پلیس فدرال آمریکا طی گزارشی اعلام کرده سال گذشته میلادی جرایم انزجاری علیه مسلمانان این کشور افزایش ۵۰ درصدی داشته است.