به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیرة"، در جریان تظاهرات عصر دیروز مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه، یک خودروی وزارت کشور این دولت یکی از جوانان انقلابی را زیر گرفت که به شهادت او منتهی شد.

وزارت کشور بحرین صبح امروز شنبه خبر کشته شدن این نوجوان ۱۶ ساله به اسم " علی الستراوای " را تایید و اعلام کرد که در نتیجه برخورد یکی از خودروهای گشتی با این نوجوان او کشته شده است.

وزارت کشور بحرین در توجیه شهادت این نوجوان بحرینی اعلام کرد که دلیل این تصادف نیز ریختن روغن در خیابان منطقه " الجفیر " و لغزنده بودن زمین بوده است اما حقوقدانان بحرینی به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای امنیتی بحرین به عمد این نوجوان را زیر گرفته‌اند و ماجرا از این قرار بود که گشتی‌های آل خلیفه برای متفرق کردن تظاهرات عصر دیروز مردم این کشور به طرف تظاهرات کنندگان یورش بردند و تظاهرات‌کنندگان را تعقیب می‌کردند که طی آن این نوجوان کشته شد و سه نفر دیگری که همراه او بودند، موفق به فرار شدند.

بر اساس این گزارش، در حمله دیروز نیروهای آل خلیفه، چندین تن زخمی شدند که در میان آن یک زن نیز به چشم می‌خورد و حال او وخیم گزارش شده است.

انقلاب مردم بحرین از اواسط فوریه گذشته آغاز شد. در ابتدا چند صد جوان بحرینی در میدان لؤلؤه به اعتصاب پرداخته و خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس شدند اما نیروهای امنیتی آل خلیفه با شلیک گلوله به جمع اعتصاب کنندگان و با به شهادت رساندن تعدادی از جوانان، اعتصاب و تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین را به شدت سرکوب کردند.

پس از آن و با تشدید اعتصابات و تظاهرات مردم، نظامیان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و به خصوص عربستان سعودی به یاری نیروهای امنیتی آل خلیفه شتافتند و به شدت تظاهرات مسالمت آمیز مردم را سرکوب کردند.