دونالد ترامپ: محبوبیتم از باراک اوباما بیشتر است!

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به نتایج یک نظرسنجی مدعی شد که سطح محبوبیتش از «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق این کشور بیشتر است. این درحالیست که نتایج این نظرسنجی با ادعاهای ترامپ مغایرت داشت.

دونالد ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: نتایج نظرسنجی راسموسن، یکی از دقیق ترین نظرسنجی ها در انتخابات 2016 آمریکا نشان داد محبوبیت من 50 درصد است. این رقم از محبوبیت باراک اوباما هم بیشتر است.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته هم یک تصویر از این نظرسنجی منتشر کرد که نشان می داد محبوبیت وی 50 درصد است. این نخستین بار از ماه آوریل است که محبوبیت وی بالای 50 درصد گزارش شده است. محبوبیت دونالد ترامپ از ماه ژانویه که وارد کاخ سفید شد از رقم 59 درصد به 42 درصد در اوایل ماه آوریل کاهش یافت.

این درحالیست که نتایج این نظرسنجی در دوره باراک اوباما نشان داد ادعاهای دونالد ترامپ حقیقت ندارد. باراک اوباما 20 ژانویه سال 2009 با محبوبیت 67 درصدی وارد کاخ سفید شد و در ماه آوریل محبوبیت وی به 55 درصد کاهش یافت. رقمی که حتی از رقم 50 درصدی دونالد ترامپ هم بیشتر است.

بر اساس نتایج نظرسنجی راسموسن، کمترین سطح محبوبیت برای باراک اوباما در ژوئن 2010 و 42 درصد بوده است. آخرین نظرسنجی راسموسن هم در ژانویه 2017 حاکی از محبوبیت 62 درصدی وی بود.

این درحالیست که حتی نتایج دیگر نظرسنجی ها نشان می دهد محبوبیت ترامپ بسیار پایین است. مؤسسه «ریل کلیر پالتیکس» نشان داد درصد محبوبیت ترامپ از 30 مه تا 15 ژوئن 39.9 درصد بوده است. آخرین نظرسنجی هافینگتن پست هم نشان داد که درصد محبوبیت ترامپ 38.8 درصد است.