محمد حسن ابوترابی فرد در گفتگو با مهر با اشاره به رویکرد آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال ایران و بررسی موضوع همکاری ایران با آژانس در مجلس گفت: هم اکنون مجلس شورای اسلامی اراده ای برای خروج از آژانس انرژی اتمی و دیگر سازمان های بین المللی ندارد.
وی به آینده همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا تاثیر گذاری مان در آژانس افزایش پیدا کند.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران باید جبهه غیر متعدها را منسجم کند و با افزایش وزن این جبهه پافشاری بیشتری بر مواضع خود داشته باشد اظهار داشت: اقدامات اخیر آمریکایی ها و غرب علیه ایران مغرضانه است و باید تلاش کنیم با آنها مقابله کنیم.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته علنی مجلس خواستار رسیدگی کمیسیون امنیت ملی مجلس به بررسی و تجدید نظر در حضور ایران در معاهده ان پی تی شده بود.

بر اساس این گزارش لاریجانی در جلسه ۲۳ آبان ماه صحن علنی مجلس لاریجانی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اخطار می کند این روش را جز دشمنی و رونویسی دستورات رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی داند و لازم می داند در نحوه همکاری ایران با آژانس بررسی مجددی صورت دهد چرا که آژانس با روش جدید خود نشان داده است همکاری و عدم همکاری تاثیری در تصمیمات غیرکارشناسی آنان ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این زمینه با همکاری سایر دستگاهها بررسی این موضوع را آغاز کند و نتیجه آن را ارائه دهد.

بنا براین گزارش، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شب گذشته تحت فشار آمریکا قطعنامه ای را با ۳۲ رای از ۳۵ عضو این شورا علیه فعالیت های هسته ای ایران و با استناد به ادعاهای جعلی در گزارش مدیر کل آژانس به تصویب رساند.