به گزارش ایسنا، اسناد جدید کشف شده در طرابلس نشان میدهد، این چهار مقام آمریکایی از جمله یک عامل سابق سیا، یک کارشناس تروریسم، یک قانونگذار از کانزاسسیتی و یک عضو سابق کمیته ملی جمهوریخواهان به معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی پیشنهاد داده بودند که آنها را به عنوان مشاور استخدام کند.
این افراد خواهان ده میلیون دلار برای شروع مذاکرات با قذافی بودند.
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، در نامه‌ای که این گروه به قذافی نوشته‌اند آمده است: مبلغ درخواستی تنها انگیزه‌ای برای وکلا و مشاوران جهت کمک به قذافی است.
در این نامه سه صفحه‌ای که در تاریخ هفده آوریل نوشته شد، این گروه به عنوان " گروه اقدام آمریکا " که در صدد است تلاش کند گوی سبقت را از شورشیان لیبی در میدان نبرد سیاسی برباید و حمایت دولت آمریکا از قذافی را جلب کند، معرفی شد.
در این نامه مشاوران قول دادند که میلیاردها دلار از دارایی‌های مسکوت شده لیبی را آزاد کنند و تلاش نمایند تا سازمان ملل قطعنامه‌هایی به نفع لیبی صادر کند.
یکی دیگر از افراد دخیل در نوشته این نامه یک بلژیکی به نام " درک بورگرز " است که در نامه نوشته است: شورشیان لیبی دارای لابی‌گرهای خود در واشنگتن هستند و قذافی نیز باید نمایندگانی و لابی‌گرهایی در این حوزه داشته باشند.
این گروه شامل " نیل لیوینگ استون "، یک کارشناس سابق تروریسم و نظریه پرداز و نویسنده که در سال جاری میلادی به ایالت خود مونتانا بازگشت تا برای رسیدن به سمت فرمانداری این ایالت تلاش کند، بود.
از دیگر افراد این گروه می‌توان به " مارتی مارتین " اشاره کرد که رئیس سابق یکی از بخش‌های سازمان سیا بوده است.
فرد دیگر " نیل آلپرت " نام دارد که سابقا برای کمیته ملی جمهوری‌خواهان و کمیته روابط عمومی آمریکا اسرائیل فعالیت می‌کرده است.
نفر چهارم " رندل وود " نام دارد که قانون‌گذار کانزاس‌سیتی است و در چند دهه گذشته نماینده سازمان‌های لیبی در آمریکا بوده است.
در نامه این گروه به قذافی آمده است: گروه ما که شامل افراد همدرد با لیبی است، بی‌نهایت نگران شرایط فعلی است و این گروه تلاش دارد مانع اقدام دشمنان بین‌المللی علیه لیبی شود و از یک رابطه عادی کاری لیبی با دولت آمریکا حمایت کند.
لیوینگ استون به روزنامه نیویورک تایمز گفت: ما در تلاش بودیم تا یک پناهگاه عرب زبان برای قذافی پیدا کنیم.
البته هیچ سندی مبنی بر موافقت قذافی و یا دولتمردان او با استخدام این گروه موجود نیست و این احتمال وجود دارد که این نامه به رویت قذافی نرسیده باشد.
بورگرز نیز اظهار داشت: وی طرفدار ابقای قذافی در قدرت تا زمان برگزاری انتخابات بوده است زیرا وی در طول ۴۲ سال گذشته از هیچ یک کشور ساخته و کیفیت زندگی مردم لیبی را ارتقا داد