تظاهرات گسترده مردم شیکاگو و پلیس FBI + عکس

به گزارش افکار به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این راهپیمایی که در اعتراض به سیاست های دولت اوباما برگزار شد، سخنرانان ضمن محکوم کردن سیاست های اوباما در خصوص ادامه جنگ در افغانستان، خواستار خروج نظامیان از منطقه شده و اعلام کردند تا زمان خروج آخرین سرباز از افغانستان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

در جریان این راهپیمایی فعالان دانشجویی از چندین دانشگاه آمریکا و همچنین گروه های حامی مردم فلسطین با در دست داشتن پرچم بزرگی از کشور فلسطین خواستار پایان محاصره نظامی غزه شدند.


بنابراین گزارش، راهپیمایان همچنین به حمله پلیس اف بی آی به گردهمایی ۲۴ سپتامبر که منجر به احضار پنج فعال ضد جنگ به دادگاه های آمریکا و به نوعی سرکوب مخالفان ضد جنگ شده بود نیز اعتراض کردند.
" کریستین گوانیز " رهبر ائتلاف ضد جنگ و ضد نژادپرستی شیکاگو در خصوص احضار این پنج فعال ضد جنگ گفت: وکلا اقدام اخیر دولت را تجاوز به حقوق شهروندان آمریکایی پس از دادگاه های " مک کارتی " در دهه ۱۹۵۰ میلادی می دانند.

" میک کلی " یکی از فعالان ضد جنگ احضار شده به دادگاه نیز در این تظاهرات دلیل احضار به دادگاه را عقاید خود اعلام کرد و افزود: آمریکا برای خود یک امپراطوری ساخته است و آن را بر سرتاسر جهان گسترش داده و هر کس به مخالفت با آن بپردازد، مورد هدف قرار می‌گیرد