به گزاش مرکز خبر حوزه، مدیر شبکه ماهواره ای الانوار ۲ با اشاره به فراگیر شدن بیداری اسلامی در منطقه، سیاست های غربی برای محدود یا منحرف کردن این جنبش ها را تشریح کرد و نکته جالبی را از حسنین هیکل روزنامه نگار معروف مصری بیان نمود.

دکتر ازهر الخفاجی در نشست پنجمین جشنواره رسانه ای غدیر در نجف اشرف ابراز داشت: امروز بیداری اسلامی در کشورهای منطقه فراگیر شده است و در این جنبش ها در حقیقت، نبرد بر سر هویت است.

وی با بیان اینکه از دو قرن اخیر، هجوم غرب بر ضد اسلام به اوج خود رسیده است گفت: سیاست آنها به آتش کشاندن سرزمین های اسلامی بود، اما همواره افرادی بوده اند که با شناسایی سیاست های غربی در مقابل آنها ایستاده اند.

مدیر شبکه ماهواره ای الانوار ۲ افزود: در همین راستا مواجهه الجزایری های با فرانسوی ها، عمر مختار با ایتالیایی ها و اقدامات سید جمال الدین اسدآبادی را می بینیم که به خیلی از مناطق اسلامی سفر کرد و سعی درآگاهی بخشی مسلمانان داشت.

وی گفت: در ایران نیز می‌بینیم که شهید مدرس با تمام توان در برابر انگلیسی ها و شاه ایران می ایستد و در عراق نیز انقلاب بیستم(ثورة عشرین) صورت می گیرد، اما تمام این اقدامات ضد غربی با نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی در ایران به اوج رسید و با پیروزی انقلاب، روح امید در بسیاری از آزادی خواهان جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان ایجاد شد.

وی انقلاب های اخیر در منطقه را ناشی از انقلاب اسلامی ایران دانست و یادآور شد: وزیر وقت انگلیس در سال ۱۹۸۰ به ترکیه آمد و گفت که به اینجا آمده ایم تا جلوی انتشار انقلاب ایران به کشورهای دیگر را بگیریم چون معتقدیم که این انقلاب محصور به مرزهای ایران نخواهد ماند.

* یهودی غربی، متخصص مراجع شیعی!

دکتر الخفاجی با اشاره به تلاش غرب برای محدود و یا منحرف کردن جنبش های اخیر در کشورهای عربی و اسلامی تصریح کرد: امروز نیروهای امنیتی و اطلاعاتی غرب با تمام توان وارد صحنه شده اند و از ورود در هیچ عرصه ای از جمله فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی ابا ندارند و حتی سراغ شعائر حسینی رفته اند و کارشناسانی در این زمینه تربیت کرده اند به طوری که یک یهودی غربی، متخصص در مباحثمربوط به مراجع شیعی است و دریایی از اطلاعات در زمینه مراجع دارد که بسیاری از شیعیان چنین اطلاعاتی ندارند!

* اسلام، روش زندگی است

عضو اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، خروش مردم منطقه و فراگیر شدن بیداری اسلامی را ناشی از بیدار شدن ضمیر مردم مسلمان دانست و اظهار داشت: اسلام، روش زندگی است و این مبدا، در ضمیر امت وجود دارد، اما آمریکا و دولت های غربی با استفاده از قدرت نرم و به راه انداختن جنگ نرم، تلاش می کند تا بیداری اسلامی را تحت تاثیر خود قرار دهد و چنانچه نتواندآنرا منحرف نماید، حداقل محدود کند و در این راه، از تمام ظرفیت های خود بهره می جوید.

* میلیون ها دلار آمریکایی در مصر چه می کند؟

مدیر شبکه ماهواره ای الانوار ۲ گفت: یکی از روزنامه نگاران مصری می گفت؛ هم اکنون آمریکا تلاش می کند تا با نهادها، احزاب، سازمان ها و موسسات مصری ارتباط برقرار نموده و در آنها نفوذ کند و در این راه، میلیون ها دلار هزینه کرده است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در کشور عراق، شبکه های ماهواره ای را با بودجه های سنگین راه اندازی کردند و هدف آنها از این اقدام، خدمت به پیشرفت، جوانان، صنعت و یا کشاورزی در عراق نبود، بلکه اینها را برای خدمت به مصالح و منافع آمریکا در عراق تاسیس کردند.

ازهر الخفاجی افزود: معنای کار انگلیسی ها که رادیو بی بی سی و امثالهم را را به صورت ۲۴ ساعته به زبان عربی راه اندازی کرده اند روشن است و اخیرا آمده اند و رادیو عربی " لیبی آزاد " را به راه انداخته اند، اما به تنها چیزی که فکر نمی کنند، آزاد شدن و آزاد بودن مردم لیبی است.

* می خواهند القا کنند که این جنبش ها، بیداری اسلامی نیست

عضو اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی گفت: بن علی، تمام تلاش خودرا به کار بست تا مظاهر دینی در تونس حذف شود، اما در نخستین انتخابات پس از سقوط بن علی، اسلامگرایان پیروز شدند، با این حال آمریکایی ها و غربی ها مدام به مردم منطقه القا می کنند که این جنبش ها و انقلاب ها، بیداری اسلامی نیست.

* ماهیت شبکه العربیة

وی با اشاره به شیطنت های رسانه ای از سوی شبکه العربیة ابراز داشت: این شبکه در قالب دلسوزی برای مردم سوریه، لبنان، عراق و سایر کشورها ظاهر می شود، اما در حقیقت، در خدمت منافع نیروهای امنیتی و اطلاعاتی سعودی است. و یا " صوت العراق الحر " در اختیار اطلاعات آمریکاست و اینها مسائل پنهانی نیست.

مدیر شبکه ماهواره ای الانوار ۲ با بیان اینکه چنین مسائلی، مسئولیت رسانه های اسلامی را سنگین تر می کند گفت: ما شبکه های خوبی داریم که فعالیت شایسته دارند، اما اینها کافی نیست و نیازمند فراوانی رسانه های تاثیرگذار در سطوح ملی و بین المللی هستیم.

وی ظرفیت مربوط به سایت های خبری و شبکه های اجتماعی را بالا دانست و اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل در این زمینه بسیار فعالند.

* روایت جالب حسنین هیکل از ایمیل های اسرائیل درباره ایران

دکتر الخفاجی گفت: حسنین هیکل نویسنده و روزنامه نگار معروف مصری می گفت؛ تنها برای من، روزانه ۱۳هزار نامه اینترنتی از اسرائیل آمده است که در زمینه ایجاد اغتشاش در جمهوری اسلامی ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، توجه رسانه های اسلامی به انقلاب بحرین را خواستار شد و گفت: ما وقتی حرکت های مردمی در مصر، تونس، یمن و لیبی شکل گرفت، کاری به مذهب آنها نداشتیم و با افتخار جنبش های مردمی بر ضد ظلم و دیکتاتوری را پوشش دادیم و از شبکه های اهل سنت می خواهیم که توجه بیشتری به ظلم هایی داشته باشند که بر مردم بحرین می رود.