به گزارش مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، هیلاری کلینتون گفت : سوریه می تواند در یک جنگ تمام عیار داخلی گرفتار شود و من فکر می کنم که نظامیان فراری ارتش در این کشور می توانند به همراه عنوان اپوزیسیونی که به خوبی تغذیه مالی شده و تجهیز شده اند، آن را رهبری کنند.

وی که با ای. بی. سی. گفتگو می کرد، افزود: هم اکنون ما چیزهایی را می بینیم که از دیدن آنها نفرت داشتیم، زیرا که ما طرفدار اعتراضات مسالمت آمیز و به دور از خشونت هستیم.

این اظهارات تحریک آمیز چند روز پس از آن بیان می شود که تعدادی از سربازان فراری در ارتش سوریه بیانیه ارتش آزادیبخش این کشور را صادر و اعلام کردند که به چند پادگان و مقر ارتش حمله کرده اند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرده است که از بروز یک جنگ داخلی احتمالی در سوریه نگران است.

خاطر نشان می شود کشورهای غربی، اتحادیه عرب و ترکیه به عنوان پایگاه اصلی مخالفان سوری و همچنین قطر به صورت آشکار و پنهان از عملیات مسلحانه و خرابکاری در سوریه حمایت می کنند.
هر چند دولت سوریه پس از موافقت با طرح اتحادیه عرب، با اعلام عفو عمومی از گروههای مسلح خواست سلاح خود را بر زمین بگذارند و تحویل دهند تا مشمول عفو قرار گیرند، اما آمریکا بلافاصله مخالفان سوری را به ادامه تحرکات خشونت آمیز و تسلیم نشدن تحریک کرد که اقدامات خشونت آمیز این گروهها با حمایت غربی ها و بسیاری از کشورهای عربی به ویژه قطر و عربستان سبب شده است تا اوضاع سوریه همچنان بی ثبات و بحرانی باشد.