قدس آنلاین: جوزف ویس در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: این بطور حتم نخستین موردی است که ما با هک زیرساخت های حیاتی از خارج آمریکا مواجه شده ایم که خسارت وارد کرده است .

وی افزود: مسئله خیلی مهم در این باره اینست که آنها(هکرها) می توانسته اند هر کاری انجام دهند زیرا به ایستگاه اصلی دسترسی داشته اند. وی خاطر نشان کرد مرکز اطلاعات و تروریسم ایالت ایلینوی هفته گذشته خبر حمله اینترنتی به یک تاسیسات دولتی آب را نزدیک شهر اسپرینگفیلد فاش کرد ولی مهاجمان ماه ها پیش به این شبکه دسترسی پیدا کرده بودند. این حمله اینترنتی پس از آن فاش شد که هکرها، یکی از پمپ های شبکه را سوزاندند. ویس می افزاید: هیچکس متوجه نشد که هکرها آنجا هستند تا اینکه آنها شروع به روشن و خاموش کردن پمپ کردند.

گفته می شود این حمله از رایانه ای در روسیه صورت گرفته است. وزارت امنیت داخلی امریکا با کم اهمیت دانستن این حمله اینترنتی، اعلام کرده است هیچ شواهدی در خصوص تهدید شدن ایمنی عمومی وجود ندارد ولی در این خصوص تحقیق می کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از سن فرانسیسکو، گزارش هایی نیز روز جمعه در خصوص احتمال حمله اینترنتی به یک شبکه انتقال آب در تگزاس منتشر شده بود.