وزارت‌خارجۀ سوریه از ایران تشکر کرد
 «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به حملات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به داعش در استان دیرالزور سوریه، تصریح کرد که این مسئله در زمان مناسبی بود و پیام آشکاری برای حامیان تروریسم به ویژه رژیمهای قطر، آمریکا، عربستان و اسرائیل است.

وی با بیان اینکه مسئولان سوری با روسیه به صورت روزانه مشغول هماهنگی در بالاترین سطوح هستند، از همکاری نظامی، سیاسی، رسانه ای، اقتصادی و فرهنگی میان سوریه و ایران قدردانی کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: سوریه در نبرد علیه تروریسم اولویتهایی را مد نظر دارد که در پایان به آزادسازی کامل اراضی سوریه از تروریستها منتهی شود.

مقداد با اشاره به اینکه سوریه به دقت یادداشتی را  بررسی میکند که در جریان نشست آستانه 4 امضا شد، تأکید کرد که دمشق دیگر اجازه نمیدهد مسئله ای اجرایی شود که دشمنان سوریه بتوانند از آن استفاده کنند.

خبرگزاری سانا به نقل از این مسئول سوری گزارش داد که سوریه از مبدأ حفظ حاکمیت و تمامیت و حفظ جان مردم خود آماده است که دورهای بعدی مذاکرات آستانه و ژنو در ماه آتی برگزار شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که سوریه همه تعهدات خود را در خصوص معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی امضا کرده ولی کشورهای غربی تا به امروز سعی دارند از این پرونده علیه سوریه استفاده کنند.

مقداد در پایان تأکید کرد که ترکیه و قطر مسئول استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه توسط تروریستها هستند.