به گزارش ايسنا، سرهنگ عطار در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي دريافت گزارشهاي مردمي مبني بر اين كه فردي با مراجعه به در منازل شهروندان زاهداني به منظور استخدام فرزندان آنان در ستاد سرشماري نفوس و مسكن اقدام به اخذ وجه و كلاهبرداري از آنان كرده است، اكيپي از كارآگاهان براي پيگيري موضوع وارد عمل شدند و با اعزام ماموران به محلهايي كه متهم حضور داشته به جستجوي نامحسوس پرداختند.

رییس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در نهایت ماموران متهم را در حالی که در یکی از محلات زاهدان مشغول کلاهبرداری و اغفال یکی از شهروندان بود، شناسایی و دستگیر کردند.

عطار افزود: با انتقال متهم به پلیس آگاهی و انجام تحقیقات مشخص شد وی دارای چندین فقره سابقه کلاهبرداری و خیانت در امانت بوده و با توجه به این که در حین ارتکاب جرم دستگیر شده بود صراحتا به بزه انتسابی اعتراف کرده است.

به گزارش ایسنا، وی در بیان شگرد فرد دستگیرشده اظهار داشت: متهم با توجه به زمان شروع سرشماری نفوس و مسکن و اعلام موضوع از طریق رسانه‌ها، با سوء استفاده از این موضوع و با مراجعه به در منازل شهروندان اقدام به اخذ وجه ثبت‌نام اولیه جوانان جویای کار کرده و از این طریق تاکنون از ۲۸ نفر کلاهبردرای کرده است.

رييس پليس آگاهي استان سيستان و بلوچستان با بيان اينكه با راهنمايي متهم تمامي مالباختگان شناسايي شدهاند، گفت: متهم سابقهدار با صدور قرار قانوني مجددا روانه زندان شد.