سید داود پایدار مدیر کاروان سفیران نور در تماس با خبرنگار خبرگزاری فارس، افزود: پرواز شماره ۶۳۶۰ هواپیمایی تابان با ۱۶۷ مسافر قرار بود ساعت ۱۰ صبح از نجف اشرف به تهران پرواز کند، اما تا ساعت ۲۱:۳۴ دقیقه به وقت تهران هنوز پرواز انجام نشده و مسافران در فرودگاه در سالن انتظار در بلاتکلیفی به سر میبرند.

وی افزود: مسافران با دریافت مهر خروج بر روی گذرنامه‌های خود از سالن ترانزیت گذشته و با ماشین‌های ترانسفر تا پای پله‌های هواپیما منتقل شدند، اما مسئولان هواپیما با بازرسی هواپیما اعلام کردند درب‌های هواپیما بسته شود و مسافران برگردند و هنوز با گذشت بیش از ۱۱ساعت در بلاتکلیفی و سرگردانی در سالن ترانزیت فرودگاه نجف قرار دارند.

این مدیر کاروان با بیان اینکه در این کاروان از پیرمرد ۱۰۰ ساله و ۹۰ ساله و چند نفر بیمار قلبی، آسمی و مریض قندی و نیز حدود ۸ بچه و کودک وجود دارند، گفت: زائران از ساعت ۶ تا ۸ صبح که از کربلا به سوی نجف حرکت کرده‌اند، تاکنون سرگردان بوده و نهار و شام نیز نخورده‌اند و مسئولان هواپیمایی تابان هیچ جواب روشن و قانع‌کننده‌ای به مسافران نمی‌دهند.

پایدار افزود: یک سرهنگ از مسئولان فرودگاه گفت شرکت هواپیمایی تابان مؤظف است به خاطر معطلی مسافران برای آنها هتل تهیه کند، در حالی که خود کادر پروازی برای استراحت به هتل‌های مورد نظر رفتند و مسافران همچنان سرگردان مانده‌اند.
وی گفت: از طرفی مسئولان فرودگاه اعلام کردند اگر تا ساعت ۲۲ پرواز انجام نشود، چون برای فرودگاه مسئولیت دارد مجبورند مسافران را از سالن ترانزیت بیرون کنند.

این مدیر کاروان گفت: ‌چون مهر خروج بر روی گذرنامه‌های مسافران خورده است آنها نه می‌توانند برگردند و نه می‌توانند در سالن بمانند و حتی مأمور ابطال مهر خروج نیز وجود ندارد که تکلیف آنها را مشخص کند.

وی افزود: مسئولان شرکت تابان باید پاسخگو باشند در حالی که یکی از کادر پروازی آنها به مسافران اعلام کرد کسی با آنها برای تهیه هتل برای مسافران هماهنگ نکرده و هیچ وظیفه‌ای در قبال سرگردانی مسافران ندارند.

وی گفت: این ۱۶۷ زائر در سه کاروان زیارتی قرار دارند که در کاروان بنده ۴۳ نفر زائر هستند و بقیه نیز زائران آزاد و بدون مانیفست و برخی نیز اتباع عراقی هستند.

خبرگزاری فارس آماده دریافت اظهارات و پاسخ مسئولان شرکت هواپیمایی تابان و سایر مسئولان ذیربط در این زمینه است.