سارق زخمی وقتی برای درمان از زندان مرخصی گرفت، فرار کرد و با تشکیل باندی جدید، سرقتهایش را از سر گرفت.

مهرماه امسال مرد جوانی به کلانتری ۱۶۱ ابوذر رفت و از سرقت اموالش توسط سارقان زورگیر خبر داد. او گفت: در حال رفتن به محل کارم بودم که یک پژو‌۲۰۶ مقابل ماشینم پیچید و توقف کردم. همان لحظه مردی قوی هیکل از داخل ماشین بیرون آمد و با تهدید چاقو همه پول‌ها و اموال باارزشم را سرقت کرد و همراه ۲ زن و یک مرد دیگر که سوار پژو‌۲۰۶ بودند پا به فرار گذاشت. این، تنها شکایت از ۴ مرد و زن سارق نبود که در کلانتری به ثبت رسید؛ چرا که در روزهای بعد افراد دیگری نیز با مراجعه به پلیس شکایت‌های مشابهی مطرح کردند.

از آنجا که یکی از شاکیان توانسته بود شماره پلاک خودروی سارقان را به خاطر بسپارد، تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند ادامه یافت اما خیلی زود مشخص شد که سارقان با استفاده از یک خودروی پژو ۲۰۶ سرقتی اقدام به زورگیری می‌کنند. صاحب اصلی خودرو با حضور در اداره آگاهی به ماموران گفت:

چند روز پیش در شهرستان نوشهر کنار ماشینم ایستاده بودم که یک خودروی پراید مقابلم توقف کرد. ۲ زن و ۲ مرد سوار پراید بودند که بعد از پیاده شدن، با تهدید چاقو خودروی مرا دزدیدند و با رها کردن خودروی پراید در محل، پا به فرار گذاشتند. وقتی ماموران پلیس به محل آمدند، مشخص شد که سارقان خودروی پراید را هم مدتی قبل با همین شگرد و با تهدید چاقو دزدیده بودند. با اظهارات این مرد، ماموران متوجه شدند که با یک باند حرفه‌ای روبه‌رو هستند؛ سارقانی که ابتدا با تهدید چاقو دست به سرقت خودرو می‌زنند و بعد با استفاده از خودروهای مسروقه، اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کنند.

با این اطلاعات، مشخصات آخرین خودرویی که دزدان آن را به سرقت برده بودند به تیم‌های گشتی پلیس مخابره شد. ظهر دهم آبان ماه، مأموران کلانتری ۱۱۱ هفت چنار هنگام گشتزنی در این منطقه، خودروی مورد نظر را که مرد جوانی سوار بر آن بود شناسایی کردند و به راننده دستور ایست دادند.

در حالی که راننده قصد فرار از دست پلیس را داشت، ماموران با مسدودکردن مسیر، خودرو را متوقف و مرد جوان را دستگیر کردند.

این مرد که محسن نام دارد به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و همزمان تعدادی از کسانی که از سوی باند زورگیری هدف سرقت قرار گرفته بودند با حضور در اداره آگاهی، وی را به‌عنوان سارق اصلی اموالشان شناسایی کردند. متهم در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره زورگیری در تهران و دیگر شهرهای کشور اعتراف کرد و مدعی شد که سرقت‌ها را با همدستی اعضای باندش مرتکب می‌شده است.
سرهنگ خان بابایی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: در بررسی سوابق محسن مشخص شد که او سارق سابقه داری است که در اردیبهشت ماه امسال هنگام فرار از دست پلیس هدف اصابت ۲ گلوله قرار گرفته و مجروح شده بود.

وی ادامه داد: این مرد بعد از دستگیری و اعتراف به دهها فقره سرقت، راهی زندان شده اما با توجه به اینکه هدف گلوله قرار گرفته بود، به بهانه انجام مداوا روی پایش، با قرار وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی از زندان مرخصی گرفته بود تا به بیمارستان برود، اما به محض آزادی از زندان متواری شده و با تشکیل باندی جدید، سرقت هایش را از سر گرفته بود. وی افزود: با دستگیری دیگر اعضای این باند، از آنجا که محسن در بیشتر سرقتها بهعنوان سارق اصلی وارد عمل میشد، بازپرس پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.