به گزارش فارس، مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۳ آئیننامه مجلش شورای اسلامی به مصوبه جنجالی اخیر مجلس درباره حقوق مدیران سیاسی اشاره کرد و گفت: هفته گذشته استفساریهای در مجلس درباره ماده ۳ قانون خدمات کشوری تصویب شد که رسانهها به طور عظیمی به این مجلس هجمه کردند.

وی افزود: هیئت رئیسه در شرایط کنونی که نزدیک به انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید اجازه دهند چنین موضوعاتی که می‌تواند شان مجلس را زیر سؤال ببرد، در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم نهاوند با انتقاد از تعبیر " حقوق مادام‌العمر " برای مدیران سیاسی گفت: متأسفانه برخی از رسانه‌ها با استفاده از تعبیر حقوق مادم‌العمر از تعبیر نادرستی برای حقوق مدیران سیاسی استفاده کردند چرا‌که حرف مجلس این بود که مدیران سیاسی از آخرین درجه حقوق دریافتی بعد از بازنشستگی حقوق بگیرند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ‌در پاسخ به تذکر سنایی گفت: هیئت رئیسه نمی‌تواند موضوعی را که در دستور‌کار مجلس قرار گرفته، از دستور خارج کند و با آن مخالفت کنند البته نمایندگان مجلس به این مصوبه رای دادند و هیچ ربطی به هیئت رئیسه نداشته است.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس قانون جدیدی درباره حقوق مدیران سیاسی وضع نکرده است، گفت: در قانون خدمات کشوری که در مجالس گذشته تصویب شده است، موضوع نحوه پرداخت حقوق مطرح شده است اما مجلس هشتم برخی نهادها را که استثنا شده بودند، به نهادهایی که قانون شامل حال آنها می‌شد، اضافه کرده است‌ بنابراین رسانه‌ها باید از مجالس گذشته که اصل این موضوع را تصویب کردند، انتقاد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه مجالس گذشته را درباره نحوه حقوق کارکنان دولت دارای اشکال می‌بیند، گفت: به نظر من اصل این قانون اشکال دارد و انشاالله شورای نگهبان این مصوبه را رد خواهد کرد چرا‌که بار مالی نیز دارد.

وی همچنین با بیان اینکه تعبیر حقوق مادام‌العمر برای مدیران سیاسی نیز از سوی رسانه‌ها درست نبوده است، گفت: عنوان مادام‌العمر درست نبود چرا‌که ‌کسی که کارمند دولت نباشد، حقوق نخواهد گرفت و این قانون تنها شامل کارکنان دولت می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه باهنر نیز مخالف استفساریه اخیر مجلس بوده است اما به عنوان رئیس مجلس نمیتوانست با این موضوع مخالفت کند، گفت: البته نمایندگان نیز باید توجه داشته باشند و در شرایط فعلی مباحث غیرمنطقی که سطح درگیری بالایی دارد را مطرح نکنند.