به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) طی نطق پیش از دستور خود در صحن مجلس با تبریک هفته بسیج به تمام پاسداران، نمایندگان مجلس و ملت ایران اظهار داشت: بسیج قلب تپنده انقلاب و نماد مسئولیتپذیری در جامعه اسلامی است.

وی افزود: از زمانی که امام(ره) نهال این نهاد مقدس را به پا داشت، تا به امروز، حرکت بسیج در شاخه‌های مختلف میدان‌دار حرکت‌های انقلابی بوده است.

رئیس مجلس ادامه داد: ‌در واقع با تاسیس بسیج متن مردمی نظام اسلامی با شتاب مورد نیاز به کمک دستگاه‌ها و نهادها پرداخت و از منافع ملی کشور دفاع کرد؛ هیچ کس فراموش نمی‌کند که حضور بسیج در دفاع مقدس موتور محرک در فتوحات جنگ بود و پس از عزل بنی‌صدر و حضور بسیجیان سلحشور در جبهه‌ها، حصر آبادان شکست، خرمشهر آزاد شد و ده‌ها پیروزی دیگر در دفاع مقدس رقم خورد.

لاریجانی با اشاره به حرکت بسیج در سازندگی کشور گفت: این حرکت در بدو پیروزی انقلاب از توسعه و آبادانی نقاط محروم آغاز شد و با ابتکارات متعدد کرختی دستگاه‌های اداری را به کناری نهاد و جریان عدالت‌ورزی انقلاب را محقق کرد.

وی با بیان اینکه " امروز حضور بسیج در دانشگاه‌ها، ادارات و نهادهای کشور سایه‌بان اقتدار ملی این کشور در عرصه‌های مختلف است "، این هفته را به تمام بسیجیان تبریک گفت و برای همه آنها آرزوی توفیق کرد.

لاریجانی همچنین با اشاره به اقدامات چند روز اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل گفت: این اقدامات و دستپاچگی برخی قدرت‌های بزرگ در بزرگ جلوه دادن این اقدامات خام قبل از اینکه حقانیتی برای اهداف علنی آنها باشد، روشنگر نیات پنهانی آنها است.

وی افزود: البته آمریکا و غرب باید توجه داشته باشند با اینگونه دسایس مشکل عقب‌افتادگی آنها در تحولات منطقه‌ای جبران نمی‌شود و ضمنا این امور نمی‌تواند سرپوشی بر بحران‌های داخلی آنها بخصوص بحران مشروعیت آمریکا در پس جنبش وال استریت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: غرب مطمئن باشد انقلاب‌های منطقه‌ای راه خود را یافته و پرده‌های فاشیسم بین‌المللی آمریکایی را پاره کرده‌اند و عصبانیت آنها نمی‌تواند دیکتاتورهای آمریکایی مستقر در منطقه را نجات دهد.

لاریجانی ادامه داد: ملت‌های شجاع بحرین، مصر و یمن مصرانه پیگیر خواسته‌های مشروع خود هستند و پادوهای منطقه‌ آمریکا بداند حرکت با سوخت غرب تیر در تاریکی و سرنوشتی نظیر قذافی و فرزندانش در بر دارد و بدل زدن به حرکت‌های انقلابی، عمده کردن مسائل سوریه، ارسال سلاح به داخل این کشور و تلاش برای به هم ریختن وضع داخل این کشور حیثیت آنها را به باد می‌دهد.

وی افزود: این پادوها چگونه چشم خود را به روی کشتار مردم در یمن و بحرین بسته‌اند و دم نمی‌زنند اما برای نقشه‌کشی آمریکا و غرب در مسئله سوریه پادویی می‌کنند لذا اینها بدانند که در این دوران عیار کشورها در میزان مردمی بودن روشن می‌شود.

رئیس مجلس همچنین تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی با صراحت اعلام می‌کند این گونه سنگ اندازی‌های پر سر و صدا و کم بهره آمریکا و غرب هرگز ملت ایران را از پیگیری فناوری هسته‌ای و آرمان‌های نجات بخش انقلاب در بیداری اسلامی در منطقه باز نمی‌دارند و ملت‌های منطقه پاسخ شما را در میدان عمل با سرنگونی دیکتاتورهای وابسته در منطقه خواهند داد.

پس از این سخنان علی لاریجانی، نمایندگان مجلس در حمایت از سخنان قاطع وی شعار "اللهاکبر"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.