به گزارش فارس، ثبتنام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ از ۱۷ آبانماه به صورت اینترنتی آغاز شد و داوطلبان میتوانستند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با خرید کارت اعتباری و مطالعه دفترچه راهنما نسبت به ثبتنام در این آزمون اقدام کنند.

پیش از این زمان نهایی ثبت‌نام تا روز ۲۵ آبان‌ماه اعلام شده بود که همچون روال سال‌های گذشته در آخرین روز مهلت تعیین شده این مهلت تا روز گذشته یعنی ۲۸ آبان‌ماه تمدید شد.

در حالی این مهلت از سوی سازمان سنجش برای بار دوم تمدید شد که علت این امر بروز خطا و اشکال در سیستم فروش الکترونیکی دفترچه ثبت‌نام و ناکامی تعدادی از داوطلبان از ثبت‌نام در این آزمون اعلام شد.

برخی منابع خبری همچنین کندی سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای طی شدن مراحل ثبت‌نام را هم از دیگر مشکلات موجود اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار میدانی فارس، در روزهای گذشته بنا بر اعلام برخی مقامات سازمان سنجش که از عدم تمدید مجدد خبر داده بودند و با توجه به مشکلات پیش آمده در ثبت‌نام اینترنتی از یک سو و کمبود یا حتی نبود دفترچه ثبت‌نام برای تحصیلات کارشناسی ارشد موجی از ناراحتی در میان برخی متقاضیان ثبت‌نام به وجود آمد.

در این میان طبق معمول عده‌ای سودجو با خرید تعداد زیادی از دفترچه‌های کنکور در روزهای گذشته بازار سیاهی از فروش این دفترچه در کنار مراکز پستی شهر تهران به وجود آوردند.

در این بازارهای سیاه و به نوعی کلاهبرداری و سودجویی آشکار دفترچه‌های ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد با قیمت‌هایی از ۲۰ تا ۵۰هزار تومان به متقاضیان فروخته می‌شد این در حالی بود که مبلغ خرید این دفترچه ۱۴‌هزار ‌و ۳۰۰‌تومان برای ثبت‌نام سراسری و ۴ هزار ‌و ۵۰۰ ‌تومان برای ثبت‌نام پیام‌نور اعلام شده بود.

بازپرداخت هزینه متقاضیانی که از طریق اینترنتی اقدام به خرید دفترچه کرده بودند و در مسیر خرید به دلیل بروز نقص فنی عملیان ناکام رها شده بود نیز یکی دیگر از معضلاتی است که امروز برخی بانک‌ها و بالتبع متقاضیان با آند دست و پنجه نرم می‌کنند.

سرانجام در آخرین ساعات روز گذشته خدایی، قائم مقام سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از تمدید مجدد مهلت ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۱ تا روز سه‌شنبه اول اذرماه خبر داد و داوطلبان از امروز ۲۹ آبان‌ماه تا اول آذر می‌توانند نسبت به اصلاح و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد از روز ۲۳ تا ۲۶ بهمن به صورت اینترنتی توزیع شده و آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ در روزهای ۲۶ تا ۲۸ بهمنماه ۹۰ برگزار میشود.