به گزارش فارس، مردی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست تقسیط مهریه زن خود که ۵۰ سکه بهار آزادی بود را به قاضی شعبه ۲۵۰ این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

* هنوز یک سکه‌ هم نتوانستم بدهم

مرد در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه نمی‌توانم مهریه همسرم که ۲۰ سکه به عنوان پیش‌پرداخت و ماهیانه یک سکه است را بپردازم، عنوان کرد: یک ماه از حکم ما می‌گذرد ولی من هنوز یک سکه هم نتوانسته‌ام بپردازم چون راننده هستم و درآمدم کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه توان پرداخت ندارم، ادامه داد: همسرم باید مرا درک کند و بداند که وقتی در کنار من زندگی می‌کند لزومی به گرفتن مهریه نیست.

* شوهرم علاقه‌اش را طی یک ماه ثابت کرد

زن در دادگاه خانواده حضور داشت و با اشاره به اینکه شوهرم علاقه‌اش را طی یک ماه گذشته نسبت به زندگی‌مان ثابت کرده است بنابراین کل مهریه را به او می‌بخشم، عنوان کرد: من هنوز یک ریال هم از بابت مهریه از شوهرم نگرفته‌ام بنابراین دیگر لازم نیست که او هر روز تا شب روی تاکسی‌اش کار کند.

وی با بیان اینکه شوهرم مسئولیت پذیری خود را نشان داد، افزود: درست است که قبل از این یک ماه به این شکل نبود ولی در حال حاضر شوهرم خیلی تغییر کرده است و از گرفتن مهریه‌ام منصرف می‌شوم.

* همسرم فقط می‌خواست مرا عذاب بدهد

مرد بار دیگر در برابر قاضی با اشاره به اینکه همسرم از ابتدا قصد مهریه گرفتن نداشت و تنها می‌خواست مرا عذاب دهد، گفت: من در این مدت سخت کار کرده‌ام تا بتوانم از دین همسرم بیرون بیایم ولی همسرم هیچ‌گاه با دیدن سختی‌هایی که می‌کشیدم به من نگفت که از درخواستش منصرف شده است.

وی افزود: از همسرم می‌خواهم که دیگر من را امتحان نکند و مرا بیشتر درک کرده و دست از لجبازی‌اش بردارد.

* دادخواست مهریه‌ام معجزه کرد

زن در ادامه با اشاره به اینکه شوهرم قبل از درخواست مهریه بی‌مسئولیت بود، اظهار داشت: دادخواست مهریه‌ام معجزه کرد و باعثشد شوهرم دست از بی‌مسئولیتی بردارد و برای حفظ زندگی‌مان تلاش کند.

وی ادامه داد: خوشحالم که از این به بعد شوهرم دائم به سر کار می‌رود؛ مهریه‌ام را کامل به شوهرم می‌بخشم و اعتراضی در این خصوص ندارم.

قاضی این پرونده بعد از شنیدن اظهارات طرفین (زن و مرد) حکمی صادر نکرد و در صورتجلسه نوشت که زن مهریهاش را که ۵۰ سکه بهار آزادی بود، به مرد بذل کرد.