سرهنگ محمدمهدي كاكوان در گفتوگو با ايسنا، با بيان اينكه در اوايل شهريورماه پيرو شكايت زني مبني بر اينكه فردي با راهاندازي سايت و درج مشخصات وي منزل شاكيه را مركز فساد معرفي كرده بود، گفت: با شكايت شاكيه رسيدگي به اين پرونده آغاز و در دستور كار كارآگاهان پليس فضاي تبادل اطلاعات قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه عنوان کرد که مشخصاتش به همراه تصاویر شخصی و تلفن‌های تماس وی توسط فرد یا افرادی منتشر و اطلاعات نادرستی درباره شخصیت اخلاقی وی در سایت اینترنتی درج و موجب هتک حیثیت او شده است.

کاکوان با بیان اینکه پس از ثبت این شکایت تحقیقات کارآگاهان برای تایید صحت سخنان این زن آغاز شد گفت: پس از تایید صحت و سقم ادعاهای زن، شناسایی فرد یا افراد متخلف در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات استان البرز گفت: ماموران با استفاده از روش‌های فنی و تخصصی و پس از انجام تحقیقات گسترده ردپای این هتاک را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران دریافتند که ارسال ایمیل‌ها از محلی در نزدیکی محل کار شاکی صورت می‌گرفته است گفت: درهمین راستا ماموران از ۴۰ نفری که دسترسی به شبکه اینترنت داشتند، تحقیق به عمل آوردند.

کاکوان افزود: سرانجام در اوایل آبان‌ماه سال جاری ماموران پلیس فتا استان البرز پس از سه ماه تلاش برای واکاوی زوایای پنهان این ماجرا به یکی از همکاران شاکی که زنی به نام «فریبا» بود مظنون و وی را مورد بازجویی قرار دادند.

رییس پلیس فتای استان البرز افزود: «فریبا» در مواجهه با مدارک و مستندات لازم به بزه انتسابی اعتراف و عنوان کرد که در اثر حسادت و برای پیروزی در یک رقابت عشقی دست به چنین عملی زده است.

وی با بیان اینکه «فریبا» معترف شد که در محل کار با شاکی همکار است گفت: «فریبا» به یکی از همکاران مرد خود علاقمند شده بود اما پس از مدتی این مرد از شاکیه درخواست ازدواج کرده و شاکی را به عنوان همسر برگزیده بود.

کاکوان افزود: بر اساس اظهارات متهم وی به علت حسادت با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی عکس‌های شخصی شاکیه را به همراه شماره تماس در اختیار کاربران خاص قرار می‌داد.

وي افزود: درباره اطلاعاتي كه به غريبهها ميدهيد دقت كنيد ممكن است آنها همان افرادي نباشند كه ادعا ميكنند و همچنين مشخصات فردي، اطلاعات و تصاوير خود را در رايانه قابل اتصال به شبكه جهاني اينترنت قرار ندهيد.