بدهی ۳۰هزار میلیارد ی دولت به تامین اجتماعی

فارس: کریم صادقزاده پیش از ظهر امروز در دیدار با بازنشستهها تبریز با اشاره به حقالناس بودن داراییهای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: هیچ سازمانی حق دخل و تصرف در داراییهای این سازمان را ندارد.

وی با اشاره به مشکلات جامعه کارگری و بازنشسته‌ها خواستار ارتقای جایگاه و منزلت، ارتقای توانمندی آنان از طریق آموزش‌های لازم، تامین منافع و تامین امکانات رفاهی بازنشستگان شد.

تبعیض بین بازنشسته‌های کشوری و لشگری

صادق‌زاده همچنین از اجرا نشدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها و همچنین وجود تبعیض بین بازنشسته‌های کشوری و لشگری با کارگران انتقاد کرد و افزود: بیمه عمر شامل کارگران بالای ۷۰ سال نمی‌شود این درحالی است که بازنشسته‌های کشوری و لشگری تا پایان عمر از امتیاز بیمه برخوردار هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: ما انتظار داریم افزایش واقعی حقوق بازنشسته‌ها و مستمری بگیران در سال ۸۹ و ۹۰ بر اساس نرخ تورم رسمی بانک مرکزی و طرح استیفاریه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ ریاست جمهوری اسلامی اجرا شود و به نگرانی‌های بازنشسته‌ها خاتمه دهند.

صادق‌زاده با ابراز تاسف از یکسویه نگری دولتمردان به مشمولان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: دولت تنها از محل حق سهم خود به سازمان تامین اجتماعی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است که اگر تنها بخشی از این بدهی را به این سازمان پرداخت کند بسیاری از مشکلات بازنشستگان و کارگران مشمول تامین اجتماعی رفع خواهد شد.

وی خواستار حل مسائل و مشکلات و معضلات کلان جامعه بازنشستهها توسط مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اسلامی ایران شد.