به گزارش فارس، شهباز حسنپور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه طی تذکری شفاهی ضمن گرامیداشت هفته بسیج ابراز امیدواری کرد که همه مسئولین نظام اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه تلاش خود را برای تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی انجام دهند.

وی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آئین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: تذکر بنده در خصوص طرح استسفاریه تبصره ۳ ماده ۷۱ و ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشور است.

نماینده مردم سیرجان گفت: رویه قانون‌گذاری این گونه است که پس از تصویب طرح و لایحه‌ای در جلسه علنی مادامی که این مصوبه به تایید شورای نگهبان نرسیده و قانون نشده، امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: بعد از تصویب استفساریه مورد بحثهجمه بی‌سابقه‌ای علیه نمایندگان محترم مجلس آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: این قانون در تاریخ ۸/۷ / ۱۳۸۶ و در دوران مجلس هفتم به تصویب رسیده و استفساریه تنها جهت روشن کردن بخشی از این قانون بود.

وی افزود: حقوق مادام‌العمر ناچسب‌ترین برچسبی است که بر این مصوبه اطلاق می‌شود، از هیئت رئیسه مجلس انتظار می‌رود که مجلس را اداره کند و رعایت شان و منزلت مجلس را هم کند و در عین حال از جایگاه قانونی نمایندگان دفاع به عمل آورد.

این نماینده مجلس همچنین از هیئت رئیسه مجلس خواست که به رسانه‌ها تذکر دهد تا از فضا سازی علیه نمایندگان مجلس دست بردارند و اگر واقعا معتقد به روشنگری و شفاف‌سازی هستند، سیر تصویب این قانون و زمان آن را اعلام و متذکر شوند که استفساریه هیچ تغییر و ماهوی در اصل قانون نمی‌دهد و نمایندگان به دنبال حقوقی غیر از حقوق مصوب سایر افراد برای خود نبوده و نیستند.

محمد‌رضا باهنر در پاسخ به تذکر حسن‌پور گفت که بسیاری از بحث‌ها در این رابطه واقعیت ندارد و البته اشکالاتی هم در تفسیر وجود دارد.

وی افزود: به احتمال زیاد شورای نگهبان با این تقسیر مخالفت می‌کند و انشا‌الله زمانی که این طرح به مجلس آمد آن را هم اصلاح می کنیم.

نماینده مردم سیرجان در تذکر دیگر به تصمیم مسئولان اجرایی کشور برای ایجاد دو نیم میلیون شغل اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیکاری در کشور خودنمایی می‌کند و این در حالی است که برخی از مدیران با تصمیم غلط خود باعثمی‌شوند که معادن و کارخانه‌های فعلی هم تصمیم به تعدیل نیروهای انسانی موجود خود گرفته‌اند.

وی بر همین اساس از کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواست که به منظور عمل به وظیفه قانونی خود مبنی بر نظارت بر اجرای قانون به شهرستانهای سیرجان و بردسیر سفر کنند و پروژههای که تاکنون شروع نشدهاند را تعیین تکلیف کنند و زمینه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را فراهم آوردند.