به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار سيديحيي صفوي، در اجتماع پرشور پنجاه هزار نفري بسجيان و يگانهاي رزمي سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوي که با عنوان فدائيان انقلاب جهاني اسلامي، برگزار شد، به تبيين تدابير امام خميني (ره) در تشکيل بسيج مستضعفان پرداخت و گفت: اين تجمع پنجاه هزار نفري شما بسيجيان استان خراسان رضوي نمونهاي از اقتدار و قدرت بازدارندگي نظام جمهوري اسلامي ايران است.

وی تصریح کرد: بسیجیان ظرفیت پایان‌ناپذیر قدرت دفاعی و هجومی ایران در مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی هستند و بسیج بزرگترین سرمایه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و ظرفیت استراتژیک نظام جمهوری اسلامی برای حل سخت‌ترین مشکلات و پاسخ دادن به بزرگترین نیازهای کشور است. بسیجیان عصاره و نماد شایستگی‌ها و ارزش‌های جاودانه ملت بزرگ ایران برای رسیدن به افق‌های چشم‌انداز بیست ساله ایران ۱۴۰۴ هستند.

وی افزود: بسیج و تفکر بسیجی یک الگوی مناسب برای جریان بیداری اسلامی ملت‌های به پاخاسته از شمال آفریقا تا خاورمیانه است. الگویی که امام بزرگوارمان برای به میدان آوردن میلیون‌ها جوان به خیابان‌ها و برای سرنگونی رژیم شاه، بنیان گذاشتند، همین الگو هم‌اکنون در جریان بیداری اسلامی و با حضور میلیونی مردم مصر، تونس، یمن و بحرین در جریان است تا حاکمان مستبد و وابسته به بیگانگان و حاکمان دیکتاتور را سرنگون سازد و نظام‌هایی که برخاسته از اراده ملت‌هاست جانشین نظام‌های فاسد و وابسته شود.

صفوی در تشریح شرایط کنونی حاکم بر منطقه خاورمیانه و جنوب غربی آسیا گفت: منطقه جنوب غربی آسیا هم‌اکنون در شرایط فوق‌العاده پیچیده سیاسی و امنیتی به سر می‌برد. در این منطقه شاهد شکست و عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از عراق و تجمع آن‌ها در افغانستان و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌باشیم و بیداری اسلامی که از شمال آفریقا یعنی مصر، تونس و لیبی تا خاورمیانه و کشورهای یمن و بحرین را فراگرفته است و احتمال ادامه آن وجود دارد، در شرایط صعود و اوج‌گیری به سر می‌برد. در چنین شرایطی شاهد ادامه فشارهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در مسائل مربوط به انرژی هسته‌یی، حقوق بشر و اتهامات دروغ کشورهای غربی می‌باشیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع‌بندی شرایط سیاسی پیش آمده گفت: منطقه ما هم‌اکنون در دوران عدم اطمینان، عدم قطعیت و دوران سیالیت امنیتی و سیاسی و ناپایداری استراتژیک بسر می‌برد. در این شرایط حساس، جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و قدرت بزرگی است که در راستای ثبات، امنیت و موازنه قدرت در منطقه خاورمیانه حرف آخر را می‌زند.

ما باید این شرایط را کاملا تحت نظر داشته باشیم. خصوصا حرکت‌های آمریکائی‌ها و رقبای استراتژیک ایران و حرکت دشمنان، هم پیمان با آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها را تحت نظر داشته و خودمان را در بالاترین ظرفیت‌های اتحاد و انسجام ملی نگه داریم و این اتحاد را در هفته بسیج و ۲۲ بهمنی که پیش رو داریم حفظ نموده و قدرت و انسجام ملی‌مان را به جهانیان نشان دهیم.

صفوی در ادامه با تاکید بر حفظ آمادگی همه جانبه و اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نسبت به دشمنان فرا منطقه‌ای، افزود: آنچه که مربوط به شما بسیجیان و نیروهای مسلح، ارتش قدرتمند و سپاه اقتدار آفرین است، حفظ آمادگی دفاع همه جانبه برای حوادثغیر قابل انتظار می‌باشد و ما باید بتوانیم حوادثرا پیش بینی و پیشگیری کنیم و برای سناریوهای مختلف سیاسی اقتصادی، عملیات روانی و حتی برای بدتر از آن‌ها، یعنی شرایطی که بخواهند تهدیدات نظامی علیه ما داشته باشند، اشراف و مدیریت داشته باشیم.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، با تشریح شرایط حاکم براوضاع آمریکائی‌ها و رژیم صهیونیستی، گفت:

بسیجیان و ملت عزیز ما بدانند آمریکا و رژیم صهیونیستی بدترین وضعیت را در منطقه دارند و اهداف آن‌ها در خاورمیانه، عراق، مصر و افغانستان با شکست مواجه شده است و هجمه افکنی‌های رسانه‌ای اخیر آن‌ها در رابطه با ایران نشان دهنده استیصال آن‌هاست.

وی ادامه داد: ملت‌های جهان اسلامی همان‌گونه که شاهد عقب نشینی همراه با ذلت آمریکائی‌ها از عراق بودند به یاری خدا و بدست ملت‌های به پاخاسته و فشار افکار عمومی، خروج آمریکائی‌ها از افغانستان مظلوم و منطقه خلیج فارس، سرنوشت محتوم آمریکائی‌ها و بیگانگان است چرا که ملت‌های منطقه و دولت‌های ناشی از اراده مردم با همکاری و تعامل قادر به تامین امنیت این منطقه حساس و استراتژیک هستند.

صفوي در پاسخ به تهديدات اخير رژيم صهيونيستي و آمريکا گفت: پاسخ ايران براي آغازگران جنگ پشيمان کننده و در هم کوبنده خواهد بود. دشمنان بدانند هرگونه تهديد نظامي آنها عليه ايران با عمليات نظامي غير قابل تصور، توسط نيروهاي مسلح مقتدر جمهوري اسلامي مواجه خواهد شد. در صورت هرگونه اقدام نظامي و امنيتي عليه ايران، جغرافياي صحنه نبرد و مديرت صحنه نبرد بر عهده جمهوري اسلامي ايران و بر عهده رهبري مقتدر انقلاب اسلامي، حضرت آيتالله العظمي امام خامنهاي خواهد بود.