سیدمرتضی میرسراجی که گواهینامه ثبت رکوردهای معنوی و فرهنگی در جهان را از یونسکو دریافت کرده است، در گفتوگو با فارس گفت: در حال حاضر کتاب گینس رکوردهای مختلف را در حوزههای مختلف ثبت میکند که بسیاری از مواردی که در آن ثبت میشود به نوعی نابخردانه است که میتوان به بلندترین ناخن جهان اشاره کرد.

وی افزود: وقتی که ایده ثبت رکوردهای معنوی به ذهنم خطور کرد، ابتدا یک وبلاگ راه‌اندازی کردم و در آن برخی موارد را مطرح کردم که با استقبال بسیاری روبرو شد. پس از آن تصمیم گرفتم که نامه‌ای به یونسکو بنویسم و موفق به کسب گواهینامه ثبت رکوردهای معنوی و فرهنگی دنیا شدم.

وی ادامه داد: با دریافت این مجوز در حال ثبت موارد مختلف هستیم و تا به حال رکوردهای خوبی از مردم ایران جمع کرده‌ایم که زوایای پنهانی را بیان می‌کند. مثلا دکتر شیخ الاسلامی تا به حال ۱۹۰ بار اهدای خون کرده است و یا استاد حائری حدود ۶۰ سال مستمر در بحثنسخه‌های خطی کار می‌کردند.

میرسراجی اظهار داشت: ما از طریق رسانه‌های مختلف فراخوان اعلام کرده‌ایم تا هرکس در موردی خاص حائز ثبت است به ما مراجعه کند تا ما نام این افراد را در کتابی که احتمالا نام آن کتاب رکوردهای جهانی الخیرات است، ثبت کنیم.

وی گفت: در حال حاضر نیز علاقهمندان میتوانند با مراجعه به وبلاگ http://al-khayrat.blogfa.com/ موارد مورد نظر خود را اعلام کنند یا با ما تماس برقرار کنند.