تحریم‌کنندگان قطر چه می‌خواهند؟
 حمید‌بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلستان در کانال تلگرام خود نوشت:
 
 
در حالیکه وزرای خارجه عربستان، مصر، امارات و بحرین بعنوان چهار کشور تحریم کننده‌ قطر برای اعلام پاسخ به نامه دولت قطر در قاهره جمع شده بودند، همزمان وزیر خارجه قطر در کنفرانس چاتم هاوس در لندن حاضر شد و مواضع رسمی دولت قطر را در قبال درخواست های چهار کشور اعلام کرد که خلاصه آن بدین قرار است:
 
 
 ١ - تحریم عربستان و امارات با حمایت مصر و بحرین علیه قطر بسیار خصمانه بود. اما ما شوک اول تحریم را گذرانده ایم و الان قادر به تامین تمامی مایحتاج خود هستیم. تمامی راه های جایگزین تحریم های موجود را شناسایی و تضمین کرده ایم.
 
 
٢ - درخواست هایی که آن‌ها به قطر دادند هیچکدام برای ما قابل قبول نبوده است. درخواست های آن‌ها ایجاب می‌کند که ما آزادی بیان را محدود کنیم، برخی افراد منتقد را تحویل شکنجه گران بدهیم، توان دفاعی خود را کاهش دهیم، تعیین اصول سیاست خارجی خود را به دست ریاض و ابوظبی بدهیم، و حتی با چک سفید به تحریم کنندگان غیرقانونی خود غرامت هم بدهیم.
 
 
٣ - بطور خلاصه آن‌ها میخواهند که ما با نقض صریح حقوق ملت قطر، استقلال و حاکمیت خود را تحت قیمومت عربستان و امارات قرار دهیم.
 
 
٤ - قطر مایل است روابط دوستانه‌ای با همسایگانش داشته باشد و روابط خوب با منطقه و جهان را دنبال خواهد کرد و از جمله با جدیت برگزاری مناسب جام جهانی را پیگیری خواهد کرد.
 
 
٥ - تهدید این کشور‌ها برای اخراج قطر از شورای همکاری خلیج فارس موضعی بی معناست، چرا که این تصمیم به اجماع تمامی اعضای آن بستگی دارد و چنین اجماعی هم وجود ندارد.
 
 ٦ - پیشنهاد کاهش روابط قطر با ایران در شرایطی که خود امارات روابط وسیعی با ایران دارد بی معنی است، ما با ایران همسایه هستیم و مخازن گازی مشترک خود زمینه‌ای برای همکاری مشترک بین دو کشور است.