درمان جوش صورت

جوش صورت یک بیماری است که برای درمان آن باید به پزشک مراجعه و داروهای مناسب را مصرف کرد. درمان جوش صورت حداقل ۶ ماه طول می کشد و تازه احتمال عود آن نیز وجود دارد. در حقیقت آکنه یا جوش صورت بیماری بسیار سمجی است و مثل کنه به پوست می چسبد. اما در کنار دارو یک سری اقدامات و توصیه های بهداشتی ساده نیز وجود دارد که با انجام آن می توان آسانتر از بیماری کنه ای مثل آکنه (جوش صورت ) راحت شد.

۱- دستکاری نکنید. سعی کنید جوش ها را دستکاری نکنید و نخواهید با فشار دست آنها را خالی کنید.

۲- آرام باشید. سعی کنید خواب مرتب داشته باشید. استراحت کافی داشته باشید و حتی الامکان از فشارهای روحی و عصبی بپرهیزید.

۳- صورت خود را بشویید. برای شستشو از صابون اسیدی (گوگردی) که پزشک توصیه می کند استفاده کنید. ابتدا صورت خود را خوب صابون بزنید تا از کف پوشیده شود.

۴- پوست را ماساژ دهید. هفته ای یک یا دو بار ماساژ با مواد اسیدی نظیر سرکه سیب در کاهش چربی پوست و بهبود جوشها موثر است.

۵- چربی نخورید. از مصرف غذاهای چرب، سس مایونز، خامه، شکلات، گردو، فندق، موز، تخم مرغ و نارگیل، خودداری کنید.

۶- میوه و سبزی بخورید. سعی کنید سبزی و میوه بخصوص سبزی های حاوی ویتامینA مثل هویج، اسفناج، شاهی و گوجه فرنگی را زیاد مصرف کنید.

۷- داغ نشوید. گرما میزان جوش های آکنه را بیشتر می کند پس زیاد در محیط های گرم نمانید.

۸- ضد آفتاب بزنید. در مورد آفتاب نظرات متفاوت است برخی معتقدند اشعه آفتاب تاثیر خوبی در بهبود جوش های غرور جوانی دارد و برخی معتقدند که نور آفتاب پس از مدتی موجب تشدید آکنه می شود. اما مطمئن باشید از زدن ضد آفتاب ضرر نمی کنید.

۹- ورزش کنید. ورزش حتی جوش صورت را نیز خوب می کند. ورزش و استحمام باعث باز شدن منافذ پوست، بهبود جریان خون آن و رفع چربی می شود که نتیجه آن شادابی پوست و بهبود جوش هاست.

۱۰- نقاشی نکنید. مصرف مواد آرایشی و کرم های چرب، آکنه را تشدید می کند پس سعی کنید صورت خود را کمتر نقاشی کنید.