دیدار صالحی امیری با آیت الله ناصری

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در این دیدار، آیت الله ناصری را از سرمایه های معنوی برشمرد و گفت: کلام شما همواره نافذ بوده است. 

وی در این دیدار با معرفی انجمن مفاخر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدمت صد ساله از آیت الله ناصری درخواست کرد که ایشان را به عنوان یکی از  مفاخر دینی ایران به جامعه و نسل جدید کشور معرفی کنند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در این انجمن بزرگان کشور در زمینه دین، علم، اخلاق، ادب و شعر به جامعه معرفی می شود افزود: نسل جدید باید بدانند که چه کسانی سرمایه های فرهنگی و دینی آنها هستند. 

وی به تجدید چاپ آثار ایت الله ناصری بویژه مباحث اخلاقی اشاره کرد که برای جوانان از جذابیت ویژه ای برخوردار است. 

صالحی امیری افزود: نسل جوان از سرمایه های خود فاصله گرفته است و در این راستا وظیفه ما متولیان است که با شناسایی ریشه غفلت ها، جوانان را به سمت سرمایه های دینی و معنوی خود بازگردانیم. 

عضو کابینه تدبیر وامید تصریح کرد: راهکار ما برای پر کردن این خلاء بازگشت به ریشه های فرهنگی، دینی و معنوی یعنی قرآن و عترت است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار به تشریح فعالیت های وزارت متبوع در حوزه فعالیت های دینی و قرآنی پرداخت و گفت: هم اکنون در سازمان اوقاف، ٨ هزار امامزاده در کشور به قطب فرهنگی تبدیل شده است. 

وی هدف گذاری برای تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن را که از تاکیدات و توصیه های رهبر معظم انقلاب است از دیگر برنامه های وزارت ارشاد برشمرد و گفت: هم اکنون تعداد حافظان قرآن از یک جزء تا سی جزء در کشور به حدود ٢ میلیون نفر رسیده است. 

صالحی امیری همچنین به فعالیت های حوزه معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: امسال بودجه این معاونت بصورت ١٠٠ درصد افزایش داده شده است.

وی یادآور شد: همچنین در حال حاضر ٢٣ هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور زیر نظر ائمه جماعات به فعالیت های فرهنگی و قرآنی می پردازند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) را از دیگر اقدامات مهم این وزارت خانه عنوان کرد و هدف از تشکیل این بنیاد را اشاعه فرهنگ رضوی برشمرد. 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در ٧٧ کشور برنامه های فرهنگ رضوی برگزار و در ایران نیز بیش از ٢ هزار برنامه در ٣١ استان در سال اجرا شده است.

در این دیدار آیت الله محمد علی ناصری دولت آبادی هم برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه معرفی مفاخر علمی و دینی کشور را بسیار مطلوب دانست و گفت: اینکه به فکر اشخاص و فضای معنوی مملکت هستید خیلی خوب است. 

آیت الله ناصری، همچنین طرح تربیت حافظان قرآن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دیگر طرح های بسیار خوب این وزارتخانه برشمرد و گفت: این در حالی است که تا قبل از انقلاب تنها ٣ نفر در ایران حافظ کل قرآن بودند. 

وی همچنین با اشاره به اینکه در مسیر اهداف و برنامه ها، یکسری مشکلات روی می دهد توصیه کرد که با توسل به امام زمان (عج) بسیاری از مشکلات کشور رفع خواهد شد.