بیش از نیمی از واگن های موجود مترو تهران نیاز به بازسازی دارند

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود واگن در خط 3 مترو تهران، اظهار داشت:کمبود واگن در خط 3 موجب تاخیر در حرکت قطارها می شود که این کمبود باعث افزایش سرفاصله ها شده است و تنها با تزریق واگن این مشکل برطرف می شود.

وی با بیان اینکه عمر مفید بسیاری از قطارهای مترو به اتمام رسیده است افزود: باید قطارهای جدید به مترو وارد و قطارهای قدیمی را نوسازی کنیم چراکه تمام شدن عمر مفید تعدادی از قطارها می تواند خطر آفرین باشد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از واگن های موجود مترو تهران نیاز به بازسازی دارند، گفت: برای تعمیرات و نوسازی باید تعدادی از واگن ها را از خطوط خارج کنیم به همین دلیل نیاز به تزریق فوری قطار به خطوط داریم.

شاکری تاکید کرد: کمبود واگن ها در حمل و نقل ریلی یک بحث جدی و اساسی است چراکه تامین واگن همانند اتوبوس نیست و نمی توانیم در بازه زمانی کوتاه آن را خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه دولت قول داده بود هزار دستگاه واگن برای مترو تهران خریداری کند، گفت: با وجود تمام فشارها هنوز این امر محقق نشده و زمان بسیار طولانی شده است.