آخرین آمار ابتلای کودکان به اوتیسم

محمد تقی جغتایی گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که تشخیص بیماری اوتیسم در کشور با تاخیر صورت گرفته و خانواده‌ها در سن ۳ یا ۴ سالگی فرزند خود، متوجه ابتلای کودک به بیماری اوتیسم می‌شوند.

وی افزود: این تشخیص دیر هنگام در درمان کودکان تاثیر دارد و لازم است در این روند تغییراتی ایجاد شود.


دبیر شورای راهبردی توانبخشی وزارت بهداشت با ارائه آماری از تولد کودکان مبتلا به اوتیسم در سراسر کشور تصریح کرد: سالانه در سراسر کشور ۷ تا ۱۰ هزار کودک مبتلا به بیماری اوتیسم متولد می‌شوند و لازم است برای این کودکان برنامه ریزی شود.

جغتایی ادامه داد: مغز کودک دائم در حال تغییر است به همین خاطر اگر بیماری اوتیسم زود تشخیص داده شود می‌توان نسبت به اصلاحات مغز کودک اقدام و با مداخلات به هنگام مشکلات کودک را کاهش داد.

دبیر شورای راهبردی توانبخشی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا دلایل ابتلای کودکان به بیماری اوتیسم مشخص است یا خیر؟، خاطرنشان کرد: هنوز دلایل و همچنین درمان قطعی بیماری اوتیسم تشخیص داده نشده و عوامل مختلف از جمله آلودگی هوا، نوع تغذیه مادر زمان بارداری، عوامل محیطی و ... از جمله دلایل ابتلای یک کودک به بیماری اوتیسم تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه " زایمان طبیعی در کاهش ابتلای کودکان به اوتیسم موثر است" اظهارکرد: کودکانی که به طور طبیعی متولد می شوند به نسبت کودکانی که به روش سزارین به دنیا آمده اند کمتر به بیماری اوتیسم مبتلا شده و این نشان دهنده تاثیر نوع تولد در ابتلا به بیماری اوتیسم است.