به خاطر چک 1.5 میلیاردی پرسپولیسی نشدم!

سعید آقایی در چند سال گذشته یکی از بهترین مدافعان چپ فوتبال ایران بوده است. آقایی که در تراکتورسازی عملکرد خوبی از خود برجای گذاشت، به پیراهن تیم‌ملی نیز دست پیدا کرده و بخاطر مشکلاتی که در تبریز برایش به وجود آمد مجبور شد به تیم دیگری برود. او در لیگ هفدهم پیراهن سپاهان را برتن خواهد کرد و امیدوار است بتواند عملکرد خوبش را در این تیم ادامه دهد.

پس از آنکه جدایی آقایی از تراکتورسازی قطعی شد، شایعات زیادی درباره حضورش در پرسپولیس به گوش رسید اما توافق نهایی در این‌باره حاصل نشد تا او در نهایت راهی اصفهان و شاگرد زلاتکو کرانچار شود.

آقایی بعد از مدت‌ها سکوت درباره شایعات نقل و انتقالاتی درباره خودش، ناراحتی هواداران تراکتورسازی از ترک این تیم، آینده سپاهان، شرایطش در تیم‌ملی و برخی مسائل دیگر صحبت‌هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

مجبور بودم تراکتور را ترک کنم

من در تراکتورسازی مشکلاتی داشتم که مجبور بودم این تیم را ترک کنم. سال گذشته به خاطر بازی در تراکتورسازی چکی را به مبلغ 1.5 میلیارد تومان به باشگاه گسترش فولاد به عنوان ضمانت دادم و این چک مانع آن می‌شد تا با خیال آسوده تیمم را انتخاب کنم. من برای بازی در هر تیمی باید این مبلغ را پرداخت می‌کردم و شرایط تراکتور به گونه‌ای نبود که بتوانم این پول را به گسترش فولاد پرداخت کنم.

تراکتور نمی‌توانست مبلغ چکم را پرداخت کند

باشگاه تراکتورسازی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. مسائلی که سال گذشته به وجود آمد و محرومیت فیفا را در پی داشت. البته این موضوع به مدیریت کنونی ربطی ندارد و از سال‌های قبل به امسال کشیده شد. با این حال باشگاه مجبور شد بدهی بازیکنان خارجی را پرداخت کند و در این شرایط در توان باشگاه نبود که چک ضمانت من به گسترش فولاد را پرداخت و آن را پس بگیرد. به همین خاطر مجبور بودم در تیم دیگری به فوتبال ادامه بدهم.

قبلا تعصبم را به تراکتور نشان دادم

متاسفانه برخی افراد از داخل تبریز من را آنطور که دوست دارند قضاوت می کنند. من برای هواداران واقعی تراکتورسازی احترام قائلم وهرچه دارم از آنهاست. همه چیز را هم به صورت شفاف همیشه به آنها درمیان گذاشته‌ام. اما اینکه برخی با بی‌انصافی چیزهایی را به من نسبت می‌دهند برایم قابل قبول نیست. اگر من به تراکتور تعصب نداشتم و علاقه‌ای به این تیم نداشتم سال قبل چک شخصی‌ 1.5 میلیارد تومانی به گسترش فولاد نمی‌دادم تا بتوانم برای تراکتور بازی کنم. من قبلا تعصبم را به این تیم نشان دادم و فکر نمی‌کنم حرف دیگری در این‌باره باقی بماند.

روزی به تیم خودم برمی‌گردم

قطعا اگر مشکل چک پیش نمی‌آمد با افتخار در این شرایط سخت برای تراکتورسازی بازی می‌کردم. چه تیمی برای من بهتر از تیمی که 14 سال در آن حضور داشتم اما چه کنم که نمی‌توانستم برای این تیم در لیگ هفدهم بازی کنم. من 10 سال در پایه‌های تراکتور بودم و 4 فصل پیراهن تیم بزرگسالان را پوشیدم و شک نکنید روزی به تیم خودم برمی‌گردم و دوباره برای تراکتورسازی بازی خواهم کرد.

هرچه دارم از هواداران تراکتور است

صحبتی با هواداران واقعی تراکتورسازی دارم، آنها که همیشه نسبت به من لطف داشتند و با حمایت‌های خود مرا در مسیر پیشرفت کمک کردند. هرچه دارم از این عزیزان است و محبت‌های آنها را هرگز از یاد نمی‌برم. امیدوارم بار دیگر افتخار حضور در کنارشان نصیبم شوم. 

 

با پرسپولیس به توافق نرسیدم

اولین پیشنهادی که من دریافت کردم از پرسپولیس بود و حتی مذاکرات خوبی نیز انجام دادیم اما در نهایت باتوجه به اینکه من مشکل چک 1.5 میلیارد تومانی‌ام به گسترش وجود داشت با مسئولان پرسپولیس به توافق نرسیدم و آنها حاضر نشدند بخشی از این پول را به من پرداخت کنند. در نهایت به سپاهان پیوستم.

بهترین انتخاب برای من سپاهان بود

برای پیوستن به سپاهان با یکی، دو نفر از دوستانم مشورت کردم و فکر می‌کنم بهترین انتخاب برای من سپاهان بود، تیم قدرتمند که همواره جز مدعیان است. خوشبختانه شرایط این تیم خوب است و بازیکنان فوق‌العاده‌ای نیز اضافه شدند. ان‎شاءالله با حمایت هواداران خوب بتوانیم نتایج مطلوبی را کسب کنیم.

کرانچار جز بهترین‌هاست

زلاتکو کرانچار واقعا از نظر فنی جز بهترین‌هاست در طول مدتی که در تمرینات سپاهان حضور دارم، به شیوه کار او بسیار علاقه‌مند شدم. ما در سطح بالایی تمرین می‌کنم و قطعا روزهای خوبی در انتظار سپاهان خواهد بود.

نیامدم تا جای حاج‌صفی را پر کنم

قبل از اینکه احسان حاج‌صفی از سپاهان برود من قراردادم را با این تیم امضا کردم و از روز اولی که به این تیم آمدم صحبت از این بود که من به عنوان دفاع چپ بازی کنم و احسان مثل تیم‌ملی در خط جلو توپ بزند. حاج‌صفی بازیکن بزرگی است و من هرگز به سپاهان نیامدم تا جای او را پر کنم. برای او احترام زیادی قائلم و تنها هدفم در حال حاضر این است که برای سپاهان بازیکنی مفید باشم.

از حالا نمی‌شود درباره قهرمانی صحبت کرد

از حالا واقعا نمی‌شود درباره قهرمانی صحبت کرد. سالی که استقلال‌خوزستان جام گرفت هیچ کس فکرش را نمی‌کرد. باید بازی به بازی جلو برویم و ان‎شاءالله سعی خواهیم کرد نتایجی بگیریم که درشأن هواداران سپاهان و مردم خوب اصفهان باشد.

بخاطر هادی محمدی دیشب نخوابیدم

از دیشب که خبر پارگی رباط صلیبی هادی محمدی را شنیدم واقعا ناراحتم. دیشب حتی نتوانستم درست بخوابم. هادی یک سال در تراکتورسازی هم اتاقی من بود و بهترین رفیق من در تبریز محسوب می‌شد. دلم هم برایش تنگ شده و امیدوارم فرصتی دست دهد تا خیلی زود به دیدنش بروم. امیدوارم خیلی زود سلامتی‌اش را به دست آورد و به فوتبال برگردد.

نادری پدیده لیگ هفدهم می‌شود

محمد نادری دفاع چپ جدید تراکتورسازی نیم فصل پارسال در تیم ما حضور داشت. او جوان آینده‌دار و خوبی است. شک ندارم در پست دفاع چپ تراکتورسازی بهترین بازی‌هایش را انجام می‌دهد و اگر مواظب خودش باشد می‌تواند پدیده لیگ‌برتر هفدهم شود.

فیکس و ذخیره بودن در تیم‌ملی مهم نیست

خدا را شکر می‌کنم که تیم‌ملی توانست به جام‌جهانی صعود کند. این موضوع هدف بسیار بزرگی بود و حالا باید دو بازی آینده را هم ببریم تا رکورد نباختن خود در مقدماتی جام‌جهانی را حفظ کنیم. به آنها گفته‌ام فیکس و ذخیره بودن در تیم‌ملی اهمیتی ندارد. موفقیت تیم‌ملی از هر چیزی مهمتر است، من هم تلاش می‌کنم تا در آینده بتوانم در ترکیب تیم‌ملی به میدان بروم.