توصیه یک رسانه آمریکایی به ترامپ برای مقابله با ایران

وبگاه «یو اس نیوز» در مطلبی نوشت: درحالی که تمرکز آمریکا در عرصه جهانی به صورت عمده به مناطق دیگر معطوف شده است، ایران به افزایش قابلیت‌های نظامی خود به طریق قانونی یا غیره ادامه می‌دهد. این وضعیت سئوالی را مبنی بر این ایجاد می‌کند که آمریکا و متحدان منطقه‌ایش چه برنامه‌ای را برای تقابل با افزایش توان ایران در سردارند؟

 در ادامه این مطلب آمده است: گسترش قدرت نظامی ایران شامل مجموعه‌ اقدامهایی چون تلاش در توسعه غیرقانونی فن‌آوری هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ، تداوم ساخت موشک‌هایی با برد بلندتر، ساخت تاسیسات زیر زمینی در لبنان برای تولید موشک و دیگر جنگ افزارهای مورد نیاز حزب‌الله، یکی از قدرتمندترین گروه‌ها در منطقه است. افزایش قدرت ایران شیعه توان این کشور را برای تهدید اسرائیل و متحدان عرب آمریکا در منطقه به ویژه «عربستان سعودی» تقویت می‌کند.

یو اس نیوز در ادامه نوشت: ایران در حالی‌ برد و قدرت موشک‌هایش را افزایش می‌دهد که اخیرا نیز از ساخت سومین شهرک موشکی زیر زمینی خود خبر داده است. این کشور همچنین در لبنان موشک‌های «فاتح-110» ساخته که با برد حدود 190 مایل می‌توانند به بخش اعظم اسرائیل حمله کنند.

این نشریه نوشت: حال سئوال این است که آیا «رکس تیلرسون» وزیر خارجه از طرف دولتی سخن می‌گوید که درباره این اقدامات اتفاق نظر دارد. اگر چنین است دولت آمریکا تا چه حد برای اجرایی کردن یک راهبردی جامع که شامل نظارت دقیق بر اجرای برجام توسط ایران، تحریم‌های اقتصادی شدیدتر ، روابط نظامی نزدیکتر با متحدان منطقه‌ای آمریکا برای مقابله با سلطه ایران بر خاورمیانه و همکاری با افرادی در داخل ایران جدیت دارد.

 در خاتمه این گزارش آمده است: این وضعیت «دونالد  ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را با دشواری‌هایی روبرو ساخته چراکه دولت او تلاش‌های «بااراک اوباما» رئیس جمهور سابق برای میانه رو کردن ایران با دادن حدود 100 میلیارد دلار به این کشور و رفع تحریم‌ها در سایه برجام را کنار گذاشته، اما نیاز به گام دیگری دارد و آن معرفی راهبردی جامع برای مواجهه با رژیم ایران است.