قاضی عسکر: حج امسال ویژه است
حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت درمراسم افتتاحیه نشست کاربردی مدیران ستادی و استانی سازمان حج وزیارت گفت: اعتماد داشتن به مسیر و برنامه ریزی انجام شده و برخورداری از توانایی لازم برای انجام مسئولیت‌های محوله ضروری است. دست اندرکاران حج امسال تصمیم گیری جمعی و حرکت دقیق دراین مسیر را باید سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بدلیل قطع روابط سیاسی ایران و عربستان ویزای حجاج ایرانی الکترونیکی صادر خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه امسال باید جدی، منسجم و یکپارچه ترعمل کنیم.

قاضی عسکر تاکید کرد: انسجام دست اندرکاران حوزه حج باید روزبروز بیشترشود و تلاش کنند از پراکندگی و دوباره کاری پرهیزگردد.

وی با توجه به اعتمادی که زائران  به مجموعه حج و زیارت دارند؛ اظهار داشت: مهمترین وظیفه ما برقراری آرامش درجامعه و میان زائران است و این آرامش در سایه درست عمل کردن تحقق خواهد یافت.

قاضی عسکر خطاب به حاضران گفت: صبور و حلیم و با سلیقه واحد وهماهنگ عمل کنید.

نماینده ولی فقیه انتخاب عوامل اجرایی و روحانیون ومعینه‌های کاروان‌ها در چارچوب مقررات تعریف شده را ضروری خواند و لزوم هماهنگی و توجه به مواردی را که در اعزام زائران موثر است یادآور شد و گفت: ضمن هماهنگی با نیروی انتظامی، درتمامی استان‌ها به نحوی عمل شود که انجام بازرسی‌ها و کنترل‌های لازم تاخیری در پرواز‌ها ایجاد نکند.

وی با اشاره به اینکه معاینات پزشکی و برنامه‌های آموزشی زائران درحال انجام است، تصریح کرد: جلسات متمرکز آموزشی جدی گرفته شود و در این جلسات اطلاعات مورد نیاز به حجاج منتقل و تلاش گردد که زائران با آرامش خاطر عازم سرزمین وحی شوند.

نماینده ولی فقیه درادامه از توزیع بسته‌های فرهنگی در میان زائران خبر داد و از حاضران خواست که در بیان مطالب و اطلاعات مورد نیاز حجاج هماهنگ عمل نمایند و از ظرفیت‌های استانی برای اطلاع رسانی و آرامش بخشی به مردم و زائران استفاده و درچارچوب سیاست‌های تعریف شده دقیق و منسجم حرکت کنند.

وی برلزوم پاسخگویی به شبهات و اطلاعات غلط در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید در همه حوزه‌ها هوشیارعمل نموده و به دروغ‌هایی که منتشر می‌شود به موقع و صریح پاسخ داده شود.

قاضی عسکر با اشاره به اینکه با وجود چالش‌ها و مشکلات، مقدمات اعزام زائران فراهم شده است، تصریح کرد: قدم‌ها رامحکم بردارید و از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنید و ان شاءالله با عنایت خداوند حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت.

گفتنی است، نشست کاربردی مدیران ستادی و استانی سازمان حج وزیارت در آستانه آغاز عملیات اعزام زائران ایرانی بمنظور انجام هماهنگی‌های لازم پیرامون حج تمتع ۹۶ برگزار شد و در آن رئیس سازمان حج و زیارت و دیگر مسئولان بعثه رهبری و سازمان حج دیدگاه‌ها و نظرات و برنامه‌های حوزه مسئولیت خود را تشریح کردند.