واکنش «جان کری» به اخراج پزشک ایرانی از آمریکا

جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا امروز در صفحه کاربری خود در توئیتر به اقدام دولت کنونی این کشور در بازداشت و اخراج یک محقق و پزشک ایرانی انتقاد کرد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در این باره اعلام کرد: تأسف آور است. یک پزشک برای نجات جان افراد به آمریکا آمده و چنین اتفاقی می افتد.

جان کری ادامه داد: این کار بر اساس رویه ما نیست.

لازم به ذکر است، پژوهشگر ایرانی و خانواده‌اش که مأموران مرزبانی فرودگاه بین‌ المللی بوستون در آمریکا مانع از ورودشان به خاک آمریکا شده بودند، به ایران بازگردانده شدند.

محسن دهنوی پژوهشگر سرطان که دو ماه پیش ویزای لازم برای سفر کاری به آمریکا را گرفته بود و قرار بود به عنوان پژوهشگر در بیمارستان کودکان بوستون کار کند، دیروز همراه خانواده‌اش به فرودگاه لوگان بوستون رسید اما مأموران اجازه خروج آنها از فرودگاه را ندادند.

آسوشیتدپرس نیز ساعاتی پیش در این باره اعلام کرد: «استفانی مالین» یک سخنگوی مرزبانی و گمرک آمریکا گفت دلیل جلوگیری از ورود دکتر «محسن دهنوی» و خانواده اش به بوستون ارتباطی به فرمان اجرایی رییس جمهوری آمریکا نداشته است، بلکه پس از بررسی مدارک وی در فرودگاه این تصمیم اتخاذ شده است.

به گفته مالین، دکتر دهنوی به همراه همسر و سه فرزندش ساعت ۹ شب سه شنبه از فرودگاه بوستون اخراج شد.

 محسن دهنوی و خانواده وی روز دوشنبه وارد فرودگاه لوگان بوستون شده بودند.

این در حالی است که بیمارستان کودکان بوستون نیز اعلام کرد که مشکل دکتر محسن دهنوی، همسر و فرزندانش ارتباطی به فرمان اجرایی دونالد ترامپ ندارد.

طبق این گزارش، محسن دهنوی دارای روادید معتبر «جی وان» ورود به آمریکا بود.

راب گراهام، سخنگوی بیمارستان کودکان بوستون در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرده بود که مساله دکتر دهنوی حل شود و آنها بتوانند وارد آمریکا بشوند.

در این میان گفته می شود در میان مداراک ارائه شده از سوی دکتر دهنوی و مدارک تحصیلی وی اختلافاتی وجود دارد و همین موجب بازداشت وی در فرودگاه شده است.