دست ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا باز است

 محمدجواد جمالی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصویب تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ایران، گفت: ایالات متحده در طول 40 سال گذشته از هیچ‌گونه تحریم، تهدید و ارعابی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده، اما هر بار با شکست‌‌هایی در مسیر پیشبرد اهدافش روبرو شده است.

وی با تاکید بر اینکه دست ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا باز است، اظهار داشت: تصویب تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا علیه ایران، منافعی برای این کشور ندارد و فقط بر طبل رسوایی‌های قبلی‌‌اش در جامعه جهانی می‌کوبد، زیرا ملت ایران در 40 سال گذشته نشان داده‌ که تحریم‌ها تأثیری بر پیکره اقتصادی کشور نداشته است.

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: آمریکا کارنامه خوبی در ایفای تعهداتش در برجام ندارد و لازم است که دستگاه دیپلماسی کشور واکنش مناسب‌تری در برابر بدعهدی‌‌های آمریکایی‌ها اتخاذ کند.

جمالی تصویب اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ایران در کنگره و سنای این کشور را مغایر با روح برجام دانست و افزود: آمریکا با سیاست‌های استکباری خود همواره سعی بر تسلط بر سرنوشت ملت‌ها چپاول اموال مردم ایران داشته‌اند.