نگرانی کارکنان کاخ سفید از امنیت شغلی

 شیوه ی مدیریتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همه کارشناسان و صاحب نظران را در این کشور به حیرت واداشته و نگرانی از امنیت شغلی و احتمال برکنار شدن از کار با یک پیام توئیتری، انگیزه‌ی کارکنان کاخ سفید را به شدت کاهش داده است.

 

«رابرت کایساکی»، نویسنده دو کتاب درباره‌ شیوه مدیریتی دونالد ترامپ و وویک وادووآ از محققان برجسته‌ی دانشگاه کارنگی در گفتگو با این شبکه به بیان پرده های پیدا و پنهان شخصیت رئیس جمهور ترامپ پرداختند.

کایسکای با بیان اینکه بیش از 12 سال است که با ترامپ همکاری می کند گفت: رفتار و عملکرد ترامپ از نگاه گروهی از کارکنانش بسیار شادی بخش و خوب است اما تعداد زیادی از کارکنان ترامپ، عملکرد او را بسیار ناامید کننده می دانند.

 

کایساکی افزود: ترامپ دو شخصیت کاملا متفاوت دارد، نخست اینکه او هنگامی که روبروی دوربین ها قرار می گیرد همواره تلاش می کند خوب به نظر برسد، اما زندگی واقعی او پشت درهای بسته، خیلی متفاوت است.

برکناری «رینس پریباس» رئیس کارکنان کاخ سفید توسط دونالد ترامپ یک هفته پس از کناره گیری «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید از مقامش اتفاق افتاد. اسپایسر پس از آن تصمیم گرفت از مقامش کنار برود که رئیس جمهور ترامپ آنتونی اسکاراموچی را به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید برگزید.

گزارشها حاکی از آن است اسپایسر به این علت کناره‌گیری کرد که انتخاب اسکاروموچی را عامل شدت گرفتن سردرگمی و ابهام در کاخ سفید می دانست.

رویدادهای پیرامون این عزل و نصب ها خیلی پرشتاب شکل گرفت. با افشا شدن گزارش گردش مالی اسکاراموچی، وی در پیامی توئیتری انگشت اتهام را به سوی رئیس کارکنان کاخ سفید نشانه رفت و تاکید کرد درز اطلاعات و افشای گزارش گردش مالی من، اقدامی تبهکارانه است و به همین علت از پریباس به اف بی آی و وزارت دادگستری شکایت می کنم.