شیرزاد: ما بدون گرفتن سهم کنار نمی‌رویم

 احمد شیرزاد از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم، همان کسی است که مدعی شد درباره فناوری هسته‌ای 19 سال به دنیا دروغ گفته‌ایم و حالا دم خروس بیرون افتاده است. کروبی رئیس مجلس ششم این سخنان را بازگویی ادبیات رادیو اسرائیل توصیف کرد.

شیرزاد درباره موضوع سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از روحانی در کابینه جدید گفته است: سهم‌خواهی در عرف سیاسی کشور ما به عنوان یک واژه منفی مطرح شده است. آنچه منفی است این است کسانی که هیچ زحمتی نکشند و در یک حرکت اجتماعی هیچ نقشی نداشته باشند و بعد بگویند سهم ما را بدهید، اما اگر واقعا یک حرکت جمعی صورت گرفته و نتیجه آن در انتخابات متجلی شده، طبیعی است که نفع این حرکت جمعی باید به همه برسد.

شیرزاد افزود:آنچه که در انتخابات امسال اتفاق افتاد، اینطور نبود که یک فرد به تنهایی به صحنه آمده و توانسته باشد معجزه صورت دهد. مجموعه‌ای از مطالبات اجتماعی و گرایشات سیاسی این موضوع را به نتیجه رساندند و طبیعی است که همه آنها باید در استفاده از آنچه که اتفاق افتاده و مدیریت بعدی کشور نقش داشته باشند، وی می‌گوید: همه اینها در کنار حفظ اخلاقیات و روابط سالم بین نیروهای سیاسی است. اینکه رئیس‌جمهور به جهت مطالبات ناحق تحت فشار غیرمنطقی قرار نگیرد. اما این بدان معنا نیست که ما درویشانه و کریمانه کنار برویم و بگوییم ما هیچ‌کاره هستیم. اینطور نیست. طبیعی است که اصلاح‌طلبان در این حرکت نقش داشتند و در ادامه آن هم باید نقش داشته باشند.

شیرزاد همچنین می‌گوید: دولت روحانی اگر  بخواهد در دور دوم به نیازهای مردم پاسخ دهد،  ناچار است که به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر شود.