خط و نشان رئیس فدراسیون بسکتبال برای تیم های بدهکار

نخستین جلسه هماهنگی سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال به منظور بررسی شرایط برگزاری فصل آینده مسابقات روز گذشته با حضور مسئولان فدراسیون برگزار شد.

در این نشست ضمن مشخص شدن زمان آغاز مسابقات و تصمیم گیری در رابطه با ترتیب کلی تیم ها و تعداد بازیکنان خارجی و داخلی هر یک از آنها، تاکید شد که ثبت نام از تیم های متقاضی حضور در لیگ برتر فقط در صورت تسویه حساب آنها انجام خواهد شد.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در این مورد توضیح داد و گفت: چند ماه از پایان فصل گذشته لیگ برتر می گذرد اما همچنان هستند تیم هایی که هم به بازیکنانشان و هم به فدراسیون بدهکارند. مسئولان این تیم ها فقط در صورتی می توانند تقاضای خود را برای حضور در فصل آینده مسابقات طرح و ثبت کنند که برای انجام تسویه حساب اقدام کرده باشند.

وی تصریح کرد: طی سال های گذشته همواره با تیم ها در این زمینه مدارا کردیم اما دیگر نمی توانیم این روند را ادامه دهیم و رعایت حال تیم ها را داشته باشیم چون آنها هم باید رعایت حال بازیکنان و فدراسیون را داشته باشند. ما به لحاظ مالی در مضیقه هستیم، گذشته را فراموش می کنیم اما برای ادامه همکاری باید همه چیز به جای خود رعایت شود.

مشحون در رابطه با میزان پرداختی از سوی تیم ها به فدراسیون ها یادآور شد: طبق آیین نامه هر یک از باشگاه ها باید ۷ درصد از سهم قرارداد خود با هر یک از بازیکنان شان را به فدراسیون پرداخت کنند. این مبلغ جدا از مبلغی است که به عنوان ورودیه برای تیم ها تعیین شده است. سال گذشته ورودیه لیگ برتر برای هر تیم ۸۰ میلیون تومان بود. برخی از تیم ها تا به امروز هنوز بابت این ورودیه و سهم فدراسیون از قرارداد بازیکنان به ما بدهکار هستند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه هفته آینده نشست هماهنگی رقابت های لیگ برتر با حضور مدیرعامل یا نماینده تیم های متقاضی حضور در مسابقات برگزار خواهد شد، تاکید کرد: مدیرانی که تا زمان برگزاری این جلسه بابت بدهی خود به بازیکنان شان یا فدراسیون اقدام نکرده باشند در این نشست جایی ندارند. تصمیم مان در این زمینه جدی است حتی اگر منجر به این شود که لیگ آتی را با تعداد تیم های خیلی کمتری نسبت به گذشته برگزار کنیم.

مشحون همچنین در مورد ورودیه مصوب برای فصل پیش روی مسابقات لیگ برتر گفت: با در نظر گرفتن اوضاع اقتصادی این ورودیه را بدون تغییر نسبت به فصل گذشته ۸۰ میلیون تعیین کردیم ضمن اینکه ورودیه رقابت های لیگ دسته اول نیز ۳۵ میلیون تومان تعیین شده است. امسال برای اولین بار برگزارکننده لیگ «ب» هستیم که ورودیه آن ۴۵ میلیون تومان شده است، این مبلغ برای رقابت های لیگ جوانان و نوجوانان به ترتیب سه و یک میلیون تومان است.

در نشست روز گذشته سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال و برای برگزاری  فصل جدید مسابقات لیگ برتر سهمیه بازیکنان ملی حذف شد و صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی نیز جزو بازیکنان سهمیه خارجی معرفی شدند.

محمود مشحون در رابطه با این دو مصوبه توضیح داد و گفت: بعد از چند سال تصمیم گرفتیم سهمیه ملی را برای فصل جدید لیگ برتر حذف کنیم. البته این کار به صورت آزمایشی انجام خواهد شد و در صورتی که نتیجه آن مورد رضایت باشد برای سایر فصول نیز اعمال خواهد شد. تصمیم گیری در این زمینه نیز بنا به درخواست خود بازیکنان انجام شد. بازیکنان ملی پوش بر این اعتقاد بودند که اعمال قانون سهمیه ملی مشکلاتی را برای حضور آنها در مسابقات ایجاد می کند، بعد از بررسی همه جانبه این موضوع آن را منطقی دانستیم و به همین دلیل به پیشنهاد  آنها برای حذف این قانون عمل کردیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در این رابطه ادامه داد: در نشست دیروز نیکخواه بهرامی و حدادی جزو سهمیه های خارجی در نظر گرفته شدند در واقع با لحاظ شدن لژیونر بودن این دو بازیکن این تصمیم گرفته شد مبنی بر اینکه اگر آنها مانند سنوات گذشته و در میانه فصل قصد بازی در لیگ کشور را گرفتند و ظرفیت تیم خواهان جذب آنها به لحاظ تعداد بازیکن داخلی کامل بود می توان این دو بازیکن را به عنوان سهمیه خارجی به خدمت گرفت.

مشحون با یادآوری اینکه طبق مصوبه سازمان لیگ فصل جدید مسابقات لیگ برتر از ۲۴ مهر ماه آغاز خواهد شد، گفت: تمام تیم ها تا ۲۲ شهریور فرصت دارند مدارک خود اعم از قرارداد بازیکنان و پرداخت ورودیه لیگ را در اختیار فدراسیون قرار دهند.