اعتیاد نظامیان آمریکایی به موادمخدر و مشروبات الکی

استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر در میان برخی اعضای واحدهای عملیات ویژه آمریکا، موضوع تازه ای نیست. این افراد (با توجیه) تلاش برای کاهش فشارهای روحی وظایفی که به آنها محول می شود، از مشروبات الکلی و مواد مخدر استفاده می کنند.

 

یکی از اعضای سابق نیروهای ویژه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت: «این فشارهای روحی به میزان بسیار زیادی هر روز در موقعیت های بسیار خطرناک و کار کردن با همکارانی که نمی دانید آیا می خواهند یک گلوله به طرف شما شلیک کنند وجود دارد. اعضای واحدهای عملیات ویژه، فشار روحی زیادی را تحمل می کنند.»

 

نیروهای عملیات ویژه آمریکا پس از حملات یازده سپتامبر 2001 با سرعتی بسیار در جنگ با تروریسم بکار گرفته شده اند. این نیروها در جنگ با القاعده و طالبان، داعش، بوکو حرام و گروههای دیگر حضور دارند. این وضعیت موجب افزایش میزان فشارهای روحی و نیز رفتارهای حتی خطرناک تر برای برطرف کردن این فشارها شده است.

ماموریت های واحدهای نیروهای عملیات ویژه آمریکا در خصوص اسیر کردن یا کشتن افراد، به همراه حملات مخفی هواپیماهای بدون سرنشین، مهم ترین بخش از دکترین دولت اوباما را در جنگ با تروریسم تشکیل می دادند. شش ماه پس از روی کار آمدن رئیس جمهور ترامپ، هیچ نشانه ای از تغییر این راهبرد وجود ندارد.

این نشریه نوشت در نمونه های آزمایش مواد مخدر که از ماه نوامبر تا فوریه روی این نیروها انجام شد، پنجاه و نه مورد استفاده بیش از اندازه از مواد مخدر در میان نظامیان آمریکایی ثبت شد.