دغدغه جدید عربستان، عادی‌سازی روابط با اسرائیل

 پایگاه خبری «العهد» در یادداشتی به قلم «علی ابراهیم مطر» با عنوان «عربستان، عادی سازی با اسرائیل و برباد دادن آرمان‌های فلسطین»، تاکید کرد که دغدغه عربستان عادی‌سازی روابط با اسرائیل است، نه دفاع از مسجد الاقصی.

علی مطر در این یادداشت نوشت: مقامات رژیم صهیونیستی هر روز یک گام به یهودی‌سازی کامل قدس نزدیک‌تر می‌شوند و همزمان عربستان در مسیر عادی‌سازی با این رژیم گام برمی‌دارد. این دو خط، جدانشدنی است. اگر برخی کشورهای عربی از مسأله مسجد الاقصی صرف‌نظر نمی‌کردند، رژیم غاصب صهیونیستی جرأت نمی‌کرد مقدسات فلسطینی‌ها را تهدید کند.

جریان سعودی وهابی و صهیونیسم دو شریک همه فجایع و جنایات طول تاریخ علیه کشورهای عربی و مسلمان هستند و چه بسا اصول مشترک بین این دو جریان به آنها در همدستی در کشتار امت اسلامی و خدشه دار کردن چهره اسلام کمک کرده است.

این قضیه در بین بزرگان و شیوخ شبه جزیره عربستان معروف است که اولین اقدامات عبدالعزیز بن سعود پس از اشغال عربستان با کمک انگلیس حرکت سریع آن به سمت نجران بود که با هدف تسلط بر همه شواهد یهودیت آل سعود صورت گرفت.

سید محسن امین از علمای شیعه در کتاب خود با عنوان "افشای تردیدها در خصوص پیروان محمد بن عبدالوهاب" نوشت: در شبی از شب‌های سال 1937 "جان فیلبی" انگلیسی که حاکم عربستان و سیاستگذار و اداره کننده امور این کشور بود در سفر مشهور خود به همراه "محمد التمیمی"، یکی از شیوخ اهل نجد به نجران رفت.

در ادامه آمده است: هنگامی که فیلبی خستگی سفر را از تن بیرون کرد، در نجران جویای خانواده‌ای یهودی شد که یوسف بزرگ آنها بود تا امانت پولی ملک عبدالعزیز بن سعود را به وی تحویل بدهد. فیلبی به همراه التمیمی فرد مذکور را پیدا کرد و پانصد ریال نقره به پول رایج یمن به وی داد.

رگ و ریشه سعودی‌ها به یهودیان نجران بازمی‌گردد و یوسف که نام آن در بالا برده شد یکی از پسرعموهای یهودی سعودی‌هاست که اهل نجران است و نسب او با آل سعود در جد ششم است و همگی از یک یهودی به نام سلیمان ریشه گرفته‌اند که دو فرزند داشته است نام یکی مقرن بوده که جد آل سعود است و فرزند دیگر، جد یوسف است و اطلاعات بیش‌تر درباره دودمان آل سعود در همین کتاب آمده است.

هر روز بیش‌تر از دیروز نشانه‌های عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی و در نتیجه برباد رفتن قضیه فلسطین لو می‌رود، چند وقت پیش مجتهد ، فعال توئیتری عربستان که به دلیل انتشار خبرهای پشت پرده خاندان حاکم در عربستان به شهرت و هواداران بسیاری دست یافته است، فصول رابطه میان ریاض و تل آویو را منتشر کرد که قدمت آن به چند دهه قبل بازمی‌گردد و عربستان همواره از پشت پرده برای تقویت آن تلاش کرده است.

در روایت مجتهد از مراحل عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی طی چند دهه گذشته آمده است : ملک سلمان پادشاه عربستان از زمانی که امیر ریاض بود با اسرائیل رابطه داشت و عادل الجبیر وزیر خارجه کنونی عربستان هم از رابطان بین عربستان و رژیم صهیونیستی بوده است آن هم از زمانی که جوانی در دست بندر بن سلطان در سفارت عربستان در واشنگتن بود و به عنوان معاون وی در امور کنگره منصوب شده بود.

یردین لیخترمن ، نویسنده اسرائیلی هم در پایگاه المصدر داستان معالجه فهدبن عبدالعزیز شاه اسبق عربستان  نزد «موشه مانی» ، پزشک اسرائیلی را روایت می‌کند که مقامات رژیم صهیونیستی وی را برای درمان بیماری صعب العلاج ملک فهد برگزیده بودند.

بعد از همه این تفسیرات معلوم می‌شود که از آل سعود بعید نیست که اعراب، فلسطینیان و قدس را بفروشد و از آن عجیب نیست که به اصل خود بازگشته و به سمت عادی سازی با اسرائیل برود، بخصوص که در حال حاضر تنها اعلام علنی این عادی‌سازی باقی مانده است و چیزی که مانع این امر شده نگرانی از قیام مردم عربستان علیه آنها در ممانعت از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

سوال‌های زیادی درباره مواضع عربستان مطرح می‌شود از جنایاتی که در یمن، سوریه و عراق مرتکب می‌شوند تا کشورهای عربی مقاوم در برابر اشغالگری اسرائیل را نابود کرده و به نقشه‌های توسعه طلبانه صهیونیست‌ها خدمت کرده باشد.

سوال‌های زیادی درباره چشم پوشی رژیم آل سعود از جنایات صهیونیست در حق فلسطینیان و همچنین بیت المقدس و یهودی سازی آن و بستن مسجد الاقصی مطرح می‌شود.

جای تاسف است که شاه سعودی برای گذراندن تعطیلات به مغرب سفر کرده و در حالی بیت المال را حیف و میل می‌کند که مسائل امت عربی و اسلامی را به فراموشی سپرده و از کشتار، تروریسم و نابودی در کشورهای عربی چشم پوشانده است.

این در حالی است که برخی مطبوعات سعودی ادعا می‌کنند که ملک سلمان توانسته بار دیگر درهای مسجد الاقصی را گشوده و بحران قدس را حل و فصل کند در حالی که وی در تعطیلات به ریخت و پاش و خوشگذرانی مشغول است.

امروز آل سعود چه موضعی در قبال مساله فلسطین و شهدای راه دفاع از مسجد الاقصی دارد ادعای شرم آور مطبوعات سعودی خون فلسطینی‌هایی را پایمال کرده که با جان و همه آنچه را که در اختیار دارند از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند آن هم در حالی که شاه سعودی به دنبال خوش گذرانی‌های خودش است و انور عشقی همچنان به ملاقات صهیونیست‌ها می‌رود و رهبرانی سعودی به منظور هماهنگی در ایجاد روابط امنیتی با موساد دیدار می‌کنند.

شرم آور است که سعودی‌ها از تلاش‌های شاه سعودی در مساله قدس سخن می‌گویند در حالی که وی در تعطیلات به سر می‌برد و اصلا درست نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است در واقع این مردم فلسطین هستند که با رشادت‌ها و جانفشانی‌های خود به دفاع از مسجد الاقصی قیام کرده‌اند.

دروغ پردازی‌های رسانه‌های سعودی برای امت اسلامی ما بی اهمیت است، چون عربستانی که با دشمن صهیونیستی در کشتار ملت یمن شریک است هرگز حامی فلسطینیان نخواهد بود.

عربستان که سلاح و تروریست وهابی را به سوریه می‌فرستد تا مردم سوریه را که مدافع فلسطینیان هستند به قتل برسانند هرگز خدمتی به مساله مسجد الاقصی نکردند.

بنابراین آل سعود که علیه ملت عراق توطئه می‌کند و مردم خود را در العوامیه به خاک و خون می‌کشد هرگز در برابر اسرائیل نمی‌ایستد بلکه همواره سکوت اختیار خواهد کرد تا روابط خود با موساد را بسازد و هم اینک چیزی جز اعلام علنی این رابطه باقی نمانده است.