سفر هیات رسانه‌ای ایران به عراق

مدیران رسانه‌ای ایران در پاسخ به دعوت رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران عراق دیروز وارد این کشور شدند و در بدو ورود مورد استقبال مویداللامی دبیرکل اتحادیه روزنامه‌نگاران عراق قرار گرفتند.

در این سفر، مدیران رسانه ای و روزنامه نگاران ایرانی از جمله علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، علیرضا شیروی، معاون اداره کل رسانه های خارجی، علی متقیان، مدیرعامل ایسنا، مصیب نعیمی، مدیر مسئول روزنامه الوفاق، مرتضی داستانی، مدیرمسئول روزنامه ١٩ دی، رضا مقدسی، جاتشین مدیرمسئول روزنامه صبح‌نو، خدادداد ابراهیمی، مدیرمسئول روزنامه مهران از استان ایلام، فرید مدرسی، روزنامه‌نگار حوزه دین و اندیشه و مدیر گروه منظومه روحانیت و قادری، دبیر گروه بین‌الملل خبرگزاری مهر حضور داشتند.

این هیات دیروز عصر وارد فرودگاه بغداد شد و در مراسم استقبال سوی هیات روزنامه‌نگاران عراقی، موید اللامی، رئیس اتحادیه روزنامه نگارانی عراقی در سخنانی بر نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مقابل تروریسم تقدیر کرد و گفت روزنامه نگاران عراقی اهمیت ویژه ای برای این سفر و دیدار با همتایان ایرانی خود قائل هستند.

سپس روزنامه‌نگاران و مدیران رسانه های ایرانی با اسکورت ویژه که در عرف دیپلماسی در سطح وزرا است، از فرودگاه عازم محل اقامت خود شدند که در فاصله اندکی از سفارت ایران در بغداد و دفتر مرکزی اتحادیه روزنگامه نگاران قرار دارد. همچنین دیشب هیات اعزامی به بغداد در ضیافت شامی که به افتخار این هیات توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در نظر گرفته شده شرکت کردند.

آنها امروز در دیدار با مقامات و شخصیت های ارشد عراقی و همتایان خود، به بحث و تبادل نظر درباره مسایلی از جمله ارتباط روزنامه‌نگاران دو کشور، ارتباطات و تعاملات رسانه ای و برگزاری دوره‌های آموزشی برای روزنامه نگاران عراقی در ایران خواهند پرداخت. قرار است اخبار مذاکرات و ملاقات های هیات ایرانی در خبرگزاری رسمی عراق نینا منتشر شود.