بیکاری از عوامل گرایش به اعتیاد است

سید مهدی ساداتی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خمین اظهار داشت: در حال حاضر معضل مواد مخدر و اعتیاد یکی از آسیب هایی است که تمامی جوامع را درگیر خود کرده که کشور ما نیز از این مساله مستثنی نیست.

فرماندار شهرستان خمین افزود: بررسی نشان داده که گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر نسبت به قبل بیشتر شده و به همین دلیل این قشر در معرض آسیب هستند، در این زمینه مساله بیکاری نیز بی تاثیر نیست و بایستی موضوع اشتغال به عنوان عامل مهم کاهش آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

ساداتی بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خمین موضوع اشتغال را با جدیت بیشتری پیگیری کنند و لازم است که در این مسیر از کارآفرینی حمایت شده و از ظرفیت مشارکت های مردمی و خیران نیز بهره گرفته شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مباحثی که در راستای مقابله با مواد مخدر بایستی پیگیری کنیم افزایش زیرساخت فعالیت های ورزشی در سطح شهرستان و جلب نظر اقشار نوجوان و جوانان به ورزش است، این اقدام قطعا در تامین سلامت جسمی و روحی جوانان و در امان ماندن از آسیب مواد مخدر موثر است.

فرماندار شهرستان خمین ادامه داد: مقابله با مواد مخدر در سطح جامعه و جلب مشارکت مردم در این زمینه و اجتماعی کردن برنامه های این حوزه، نیاز به فرهنگ سازی دارد، بنابراین نیاز است که اطلاع رسانی در این رابطه بیش از پیش مورد توجه قر ار گیرد.

ساداتی خاطرنشان ساخت: بایستی این تفکر در جامعه جایگاه خود را بیابد که مبارزه با معضل مواد مخدر فقط وظیفه دولت و مسئولان امر نیست، بلکه در این رابطه باید عزم فراگیر اجتماعی وجود داشته باشد.

فرماندار شهرستان خمین اضافه کرد: اعتیاد معضلی است که هر قشری از جامعه را ممکن است تحت تاثیر خود قرار دهد، بنابراین باید از قصور و کوتاهی در مقابله با این آسیب اجتماعی دوری کنیم چرا که تبعات منفی آن بر همگان تاثیرگذار است.